Lediga jobb Wise Professionals AB i Järfälla

Se alla lediga jobb från Wise Professionals AB i Järfälla. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Järfälla som finns inom det yrket.

Lönespecialist med hybridlösning

Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Wise Professionals med start i höst och sträcker sig till en början 6 månader, med chans till övertag av kunden. Kunden sitter i Järfälla och erbjuder en hybridlösning. Ditt uppdrag? Som lönekonsult hos kommer du att arbeta med löpande lönehantering för ca 230 löner i lönesystemet Hogia. I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR och hjälp med frågor som rör bland annat kollektivavtal och ... Visa mer
Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Wise Professionals med start i höst och sträcker sig till en början 6 månader, med chans till övertag av kunden. Kunden sitter i Järfälla och erbjuder en hybridlösning.

Ditt uppdrag?

Som lönekonsult hos kommer du att arbeta med löpande lönehantering för ca 230 löner i lönesystemet Hogia. I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR och hjälp med frågor som rör bland annat kollektivavtal och skiftarbete.

Din bakgrund

Vi söker dig som sedan tidigare har några års erfarenhet av hela lönekedjan och är van vid att arbeta självständigt samt tidigare erfarenhet Hogia. Utifrån att Du är konsultativ och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är meriterande om du jobbat i tidredosvingssystemet tid och mat samt hanterat skatt för förmånsbilar.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Eftikar Baroudi ([email protected]) och konsultchef Ida Asmar ([email protected]).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Lönespecialist med hybridlösning

Detta är ett konsultuppdrag på deltid via Wise Professionals med start i höst och sträcker sig till en början 6 månader, med chans till övertag av kunden. Kunden sitter i Järfälla och erbjuder en hybridlösning. Ditt uppdrag? Som lönespecialist hos kommer du att arbeta med löpande lönehantering för ca 230 löner i lönesystemet Hogia. I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR och hjälp med frågor som rör bland annat kollektivavtal o... Visa mer
Detta är ett konsultuppdrag på deltid via Wise Professionals med start i höst och sträcker sig till en början 6 månader, med chans till övertag av kunden. Kunden sitter i Järfälla och erbjuder en hybridlösning.

Ditt uppdrag?

Som lönespecialist hos kommer du att arbeta med löpande lönehantering för ca 230 löner i lönesystemet Hogia. I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR och hjälp med frågor som rör bland annat kollektivavtal och skiftarbete.

Din bakgrund

Vi söker dig som sedan tidigare har några års erfarenhet av hela lönekedjan och är van vid att arbeta självständigt. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av Hogia samt arbetar på ett konsultativt sätt med förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du gillar att arbeta med service och support samt trivs med att vara en "go-to person" gällande lönefrågor. Det är meriterande om du jobbat i tidredosvingssystemet tidomat samt hanterat skatt för förmånsbilar.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Eftikar Baroudi ([email protected]) och konsultchef Ida Asmar ([email protected]).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Lönespecialist med HR-inriktning

Om tjänsten Rollen innebär att självständigt ansvara för Åtta.45 Tryckeris löner, från ax till limpa. Det är cirka 240 löner och omfattar både arbetare och tjänstemän. Du kommer arbeta i nära samarbete med HR-chefen och vara en spindel i nätet för kollegerna gällande lön. Arbetsuppgifterna har en stor variation med allt från lönekörning och kontakt med Försäkringskassan till pensionsrapportering och att skriva arbetsgivarintyg. En viktig del i rollen är ... Visa mer
Om tjänsten

Rollen innebär att självständigt ansvara för Åtta.45 Tryckeris löner, från ax till limpa. Det är cirka 240 löner och omfattar både arbetare och tjänstemän. Du kommer arbeta i nära samarbete med HR-chefen och vara en spindel i nätet för kollegerna gällande lön. Arbetsuppgifterna har en stor variation med allt från lönekörning och kontakt med Försäkringskassan till pensionsrapportering och att skriva arbetsgivarintyg.

En viktig del i rollen är att besvara medarbetarnas frågor inom löneområdet, du ansvarar för att fånga upp och besvara frågor som du får i farten såväl som de som kommer via mejl eller telefon. I rollen ingår att tolka kollektivavtal och det är därför meriterande att ha arbetat med detta tidigare. Vidare innefattar rollen schemahantering i tidredovisningssystem, hantering av reseräkningar och förmånsbilar. På sikt kommer det även bli aktuellt att införa nytt personal- och lönesystem.

Åtta.45 erbjuder en varierande roll i ett expansivt företag, du kommer in i ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Du kommer ges möjlighet att ta stort ansvar och påverka din arbetssituation.

Din profil

Vi söker dig som sedan tidigare har erfarenhet av självständigt lönearbete. Du har exempelvis arbetat med en del av lönekedjan och vill nu bredda dig och jobba med helheten.

Du har tidigare haft en konsultativ roll och gillar att arbeta med service inom lön. Du trivs med att supportera dina kollegor i lönefrågor och gillar att vara en "go-to person" gällande lönefrågor.

Du har en drivkraft att utvecklas och att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. På sikt kommer du ges stora möjligheter till utveckling på bolaget genom att stötta HR-chefen med blandade HR-uppgifter.

Om Åtta.45 Tryckeri

Åtta45 Tryckeri har funnits sedan 1999. Vi är ett av Sveriges största grafiska företag med tryckproduktion på ett flertal orter ute i landet. Vårt tryckeri i Stockholm är beläget i Järfälla och är Skandinaviens modernaste fyllt av den senaste tekniken inom tryck, allt för att kunna producera det just våra kunder behöver.

Vi på Åtta45 Tryckeri jobbar ständigt med att utveckla vårt miljöarbete. Vi bedriver ett aktivt arbete med att förbättra arbetsmiljön i både produktions- och kontorsmiljö. Vår ambition är högt satt med målsättning att skapa den renaste, mest klimatsmarta och miljövänligaste produktionen av trycksaker i branschen. Vi är första tryckeri i Sverige med licens för Svanen.

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Järfälla med viss möjlighet till arbete hemifrån. Startdatumet är flexibelt och kommer att bestämmas enligt överenskommelse.

Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Åtta.45 Tryckeri med Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se och du får då svara på några korta frågor, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Karin Steenstrup på [email protected] eller Emma Gärdebäck på [email protected]. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Stort lycka till och välkommen med din ansökan! Visa mindre

LÖNESPECIALIST TILL BOLAG INOM DETALJHANDELN

Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start i början av juni och som sträcker sig till slutet av september, med chans till förlängning. Vår kund sitter i fina lokaler i Barkarby och erbjuder en hybridlösning. Ditt uppdrag Vår kund befinner sig just nu i en stor förändringsresa som du i det här uppdraget får möjlighet att vara en del av. Du kommer att tillhöra ett team som hanterar 1300 löner men du kommer i detta uppdrag själv ansvara öv... Visa mer
Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start i början av juni och som sträcker sig till slutet av september, med chans till förlängning. Vår kund sitter i fina lokaler i Barkarby och erbjuder en hybridlösning.

Ditt uppdrag

Vår kund befinner sig just nu i en stor förändringsresa som du i det här uppdraget får möjlighet att vara en del av. Du kommer att tillhöra ett team som hanterar 1300 löner men du kommer i detta uppdrag själv ansvara över ca 300–400 löner. Alla i teamet har dock insyn i varandras arbete och vid behov finns det därför en backuplösning. I rollen ingår även en del administrativt arbete med att bland annat registrera avtal och utlägg. Teamet har även en gemensam lönemail där alla har egna dagar då de ansvarar för att svara och hantera de mail som inkommer där. De system som användas är Agda och Timeplan, därför ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i dem.

Din bakgrund

Till det här uppdraget söker vi dig med flera års erfarenhet av att självständigt hantera hela löneprocessen, gärna från retail. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av att arbeta med löner för både tjänstemän och kollektivanställda. Du känner dig trygg med att självständigt driva ditt arbete och att ansvara för egna löner. För att trivas ser vi att du inte räds för att hugga tag där det behövs, samt är van att arbeta i föränderliga organisationer. Med stort engagemang och konsultmässighet har du lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från första dagen komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Emma Gärdebäck ([email protected]) och konsultchef Ida Asmar ([email protected]).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod då vi strävar efter en potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken, modig och proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Löneansvarig

Nu söker vi en erfaren löneansvarig till vår kund RCO Security. Detta är ett 6 månaders konsultuppdrag med start så snart som möjligt via Wise Professionals där det efter konsultuppdraget finnas en möjlighet till anställning direkt hos kund. Kunden har sitt kontor i Järfälla och kommer att flytta till Solna till sommaren. Ditt uppdrag Vår kund erbjuder dig en arbetskultur som präglas av öppenhet. På RCO Security är de bland annat öppna för kollegors idée... Visa mer
Nu söker vi en erfaren löneansvarig till vår kund RCO Security. Detta är ett 6 månaders konsultuppdrag med start så snart som möjligt via Wise Professionals där det efter konsultuppdraget finnas en möjlighet till anställning direkt hos kund. Kunden har sitt kontor i Järfälla och kommer att flytta till Solna till sommaren.

Ditt uppdrag

Vår kund erbjuder dig en arbetskultur som präglas av öppenhet. På RCO Security är de bland annat öppna för kollegors idéer och olika perspektiv. I rollen som löneansvarig kommer du först och främst få ett helhetsansvar kopplat till lön och förmåner. Du kommer ansvara för att effektivisera och vidareutveckla kundens löneprocesser och HR-administration.

Du kommer ansvara för ca 130 löner (både tjänstemän och kollektivlöner) i två bolag, från ax till limpa i lönesystemet Flex. Därtill ser vi du även kommer stötta HR-team med HR-relaterade arbetsuppgifter exempelvis: avtal, lönekartläggning, lönerevision och ansvara för HR-relaterade projekt. Du kommer tillhöra ett team bestående av HR business partner och HR-chef. Du kommer bli placerad på huvudkontoret som kunden kommer flytta till Frösunda inom kort. I övrigt erbjuder RCO Security en hybridarbetsplats när arbetsuppgiften tillåter.

Din bakgrund

Vi söker dig som har några års erfarenhet av hela löneprocessen, som även tilltalas av att driva projekt och förbättringsarbete. Du är trygg i din spetskompetens samt noggrann, analytisk, självgående och initiativtagande. Du har förmågan att bygga goda relationer med både interna och externa parter. Vi söker sig med goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel, liksom mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Starkt meriterande är om du har erfarenhet inom:

-       hantering av löner för både tjänstemän och arbetare

-       kollektivavtal (framförallt Teknikföretagens)

-       Flex HRM

Om RCO

Att vara en del av RCO innebär att du är en del av ett större sammanhang. I RCO Group ingår RCO Security, Dinbox, Nimly och Swedlock. Gemensamt för bolagen i gruppen är att vi utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem. Men vi delar också en kultur som präglas av öppenhet inför idéer, människor, ny teknik och olika perspektiv. Vi är certifierade Great Place to Work®.

Tillsammans är vi i RCO Group cirka 220 medarbetare, vi omsätter ca 600 miljoner kronor och är aktiva i fyra länder (Sverige Norge, Danmark och Finland). RCO Group ägs av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

Läs mer om oss via: www.rco.se

När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvariga Eftikar Baroudi ([email protected], 076-620 29 87) Konsultchef är Mikaela Ahvenainen ([email protected], 076- 620 29 57).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Lönespecialist med HR-inriktning

Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start i början av september på heltid och som sträcker sig till april 2025. Vår kund har sitt kontor i Norrort och erbjuder en hybridlösning. Ditt uppdrag I det här uppdraget får du möjligheten att arbeta brett med både HR och lön. I den ena delen av rollen ansvarar du för hela lönehanteringen och har månadsvis ansvar för ca 230 tjänstemannalöner. Den andra delen av rollen innefattar att vara delakti... Visa mer
Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start i början av september på heltid och som sträcker sig till april 2025. Vår kund har sitt kontor i Norrort och erbjuder en hybridlösning.

Ditt uppdrag

I det här uppdraget får du möjligheten att arbeta brett med både HR och lön. I den ena delen av rollen ansvarar du för hela lönehanteringen och har månadsvis ansvar för ca 230 tjänstemannalöner. Den andra delen av rollen innefattar att vara delaktig i att implementera ett nytt HR-system samt utbilda användarna i systemet. Rollen innefattar även administrativt HR-arbete i form av onboarding, engagemangsprojekt och administration av kompetensutveckling.

Din bakgrund

Vi letar efter dig med minst två års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen. Du trivs med att arbeta i system och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agda. Ditt arbetssätt är strukturerat och noggrant, du tar dig an nya arbetsuppgifter med stort engagemang och nyfikenhet. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med andra, samt besitter en god kommunikativ förmåga.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från första dagen komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Emma Gärdebäck ([email protected]) och konsultchef Ida Asmar ([email protected]).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod då vi strävar efter en potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken, modig och proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Löneansvarig med HR inriktning

Nu söker vi en erfaren löneansvarig till vår kund RCO Security. Detta är ett 6 månaders konsultuppdrag via Wise Professionals där det efter konsultuppdraget finnas en möjlighet till anställning direkt hos kund. Kunden har sitt kontor i Järfälla och kommer att flytta till Solna till sommaren. Ditt uppdrag Vår kund erbjuder dig en arbetskultur som präglas av öppenhet. På RCO Security är de bland annat öppna för kollegors idéer och olika perspektiv. I rolle... Visa mer
Nu söker vi en erfaren löneansvarig till vår kund RCO Security. Detta är ett 6 månaders konsultuppdrag via Wise Professionals där det efter konsultuppdraget finnas en möjlighet till anställning direkt hos kund. Kunden har sitt kontor i Järfälla och kommer att flytta till Solna till sommaren.

Ditt uppdrag

Vår kund erbjuder dig en arbetskultur som präglas av öppenhet. På RCO Security är de bland annat öppna för kollegors idéer och olika perspektiv. I rollen som löneansvarig kommer du först och främst få ett helhetsansvar kopplat till lön och förmåner. Du kommer ansvara för att effektivisera och vidareutveckla kundens löneprocesser och HR-administration.

Du kommer ansvara för ca 130 löner (både tjänstemän och kollektivlöner) i två bolag, från ax till limpa i lönesystemet Flex. Därtill ser vi du även kommer stötta HR-team med HR-relaterade arbetsuppgifter exempelvis: avtal, lönekartläggning, lönerevision och ansvara för HR-relaterade projekt. Du kommer tillhöra ett team bestående av HR business partner och HR-chef. Du kommer bli placerad på huvudkontoret som kunden kommer flytta till Frösunda inom kort. I övrigt erbjuder RCO Security en hybridarbetsplats när arbetsuppgiften tillåter.

Din bakgrund

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av hela löneprocessen, som även tilltalas av att driva projekt och förbättringsarbete. Du är trygg i din spetskompetens samt noggrann, analytisk, självgående och initiativtagande. Du har förmågan att bygga goda relationer med både interna och externa parter. Det är ett krav att ha goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel, liksom mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Starkt meriterande är om du har erfarenhet inom:

-       hantering av löner för både tjänstemän och arbetare

-       kollektivavtal (framförallt Teknikföretagens)

-       Flex HRM

Om RCO

Att vara en del av RCO innebär att du är en del av ett större sammanhang. I RCO Group ingår RCO Security, Dinbox, Nimly och Swedlock. Gemensamt för bolagen i gruppen är att vi utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem. Men vi delar också en kultur som präglas av öppenhet inför idéer, människor, ny teknik och olika perspektiv. Vi är certifierade Great Place to Work®.

Tillsammans är vi i RCO Group cirka 220 medarbetare, vi omsätter ca 600 miljoner kronor och är aktiva i fyra länder (Sverige Norge, Danmark och Finland). RCO Group ägs av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

Läs mer om oss via: www.rco.se

När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvariga Eftikar Baroudi ([email protected], 076-620 29 87) Konsultchef är Mikaela Ahvenainen ([email protected], 076- 620 29 57).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Controller inom elbranschen

Ansök    Nov 28    Wise Professionals AB    Controller
Vår kund är ett framgångsrikt familjeföretag som är yrkesverksam inom elbranschen. Bolaget är nu på jakt efter en Controller som kan ansvara för den ekonomiska uppföljningen och rapporteringen inom företaget. Uppdraget förväntas tillsättas i början på januari och sträcker sig initialt 6 månader. För rätt person finns det goda möjligheter till anställning hos kund efter avslutat uppdrag. Exempel på arbetsuppgifter: ·      Ansvar för att sammanställa ... Visa mer
Vår kund är ett framgångsrikt familjeföretag som är yrkesverksam inom elbranschen. Bolaget är nu på jakt efter en Controller som kan ansvara för den ekonomiska uppföljningen och rapporteringen inom företaget.

Uppdraget förväntas tillsättas i början på januari och sträcker sig initialt 6 månader. För rätt person finns det goda möjligheter till anställning hos kund efter avslutat uppdrag.



Exempel på arbetsuppgifter:

·      Ansvar för att sammanställa och utveckla arbetet med den ekonomiska rapporter

·      Budget och uppföljning

·      Analyser och prognoser

·      Effektiviseringsarbete

·      Systemansvar

·      Sätta och upprätthålla struktur genom att ansvara för att mallar och processer följs

·      Avtalsansvar

Placering: Järfälla, 100% arbete från kontoret med möjlighet till flextid.



Övriga arbetsuppgifter:

Som Controller kan du även bli tilldelad andra arbetsuppgifter som att ansvara för systemförvaltning av datasystem ex. CRM, Bokslut, Access – system. Du förväntas driva och delta i avdelningens och företagets utvecklingsarbete gällande tjänster, varor och genomförande med inriktning på administration och ekonomi. Du kommer även finnas som en back up för ekonomiansvarig och i övrigt hjälpa till i företaget med arbetsuppgifter inom administration och ekonomi.

Om dig:

För att lyckas i denna roll tror vi att du har arbetat några år i varierade roller och i några olika verksamheter som Controller. Det är fördelaktigt om du även har en del erfarenhet från redovisning och förståelse för dessa flöden. Kanske har du till och med någon gång arbetat med avisering. Din utbildning är troligtvis högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande och du har god förståelse för affärssystem samt mycket goda kunskaper i Excel.



Sök idag!

Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Matilda Zimdahl, [email protected]. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka! Visa mindre

Junior HR Business Partner till Aritco Lift AB

Vad erbjuder vi dig? Förutom en spännande och utvecklande roll med karriärmöjligheter och fast lön erbjuder vi: Bonussystem där alla tar del av vår framgång. Tryggheten i ett kollektivavtal. Tjänstepension. Friskvårdsbidrag. Förmånsportalen Benify. Om rollen som Junior HR Business Partner Som Junior HR Business Partner kommer du att arbeta både administrativt och konsultativt och får tillsammans med HR-chefen möjligheten att lägga grunden för vår fram... Visa mer
Vad erbjuder vi dig?

Förutom en spännande och utvecklande roll med karriärmöjligheter och fast lön erbjuder vi:

Bonussystem där alla tar del av vår framgång.
Tryggheten i ett kollektivavtal.
Tjänstepension.
Friskvårdsbidrag.
Förmånsportalen Benify.


Om rollen som Junior HR Business Partner

Som Junior HR Business Partner kommer du att arbeta både administrativt och konsultativt och får tillsammans med HR-chefen möjligheten att lägga grunden för vår framtida internationella HR-funktion. Du kommer att ansvara för att utbilda och vägleda chefer och medarbetare i olika HR-relaterade frågor. 

Exempel på arbetsuppgifter:

Hantera arbetsrätts- och arbetsmiljöfrågor.
Fackliga förhandlingar.
Tolka kollektivavtal.
Policys och personalhandbok.
Ta fram rapporter och underlag till verksamheten.
Hantera anställningsavtal och uppsägningar.
Delta och driva HR-projekt och övriga HR-initiativ.
Rehabärenden.


Denna tjänst är placerad på vårt toppmoderna aktivitetsbaserade kontor i Järfälla och du rapporterar till HR direktör.

Dina erfarenheter och egenskaper

Vi söker dig med en akademisk examen inom HR eller motsvarande, samt några års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har erfarenhet av fackliga förhandlingar, arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor samt att utveckla HR-policys och processer. Du känner dig även trygg i att stötta och coacha chefer och du har en god systemvana. Svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav och erfarenhet av lönehantering samt HSE-arbete är meriterande.

Som person är du kommunikativ, utåtriktad och prestigelös med en lösningsorienterad personlighet. Du brinner för förbättringsarbete, struktur och för att utveckla andra och har en god förmåga att möta din omgivning. Att arbeta teamorienterat och att skapa ett gott samarbete är något som faller sig naturligt för dig.

Du trivs i en föränderlig miljö med högt tempo där du självständigt förväntas driva ditt arbete framåt. Att arbeta resultatorienterat och operativt är en roll som du känner passar dig perfekt. Organisationen uppmuntrar frihet under ansvar vilket är perfekt för dig med idéer och ambitioner som värdesätter att dela med dig av kunskaper för att fortsätta utvecklas.





Om Aritco Lift 

Aritco är en prisbelönt tillverkare av plattformshissar med en produktion på ca 4.000 hissar om året och levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Aritco har en mycket tydlig affärsfilosofi där grunden utgörs av medarbetarna och viljan av att tillsammans bygga ett Great Place To Work.

Visionen är att driva och leda utvecklingen av hissar för att öppna upp möjligheter för människor att göra och uppleva mer, både i fråga om tillgänglighet men också komfort. De kärnvärden som vi lever efter är Pålitlighet, Innovation och Teamwork.

Pålitlighet - Vi strävar alltid efter att uppfattas som ansvarstagande, pålitliga och trovärdiga.
Innovation - Vi finner nya och vi förbättrar ständigt våra sätt att utveckla teknologier, produkter, tjänster och arbetssätt.
Teamwork - Vi samarbetar med hjärta och humanitet och vi välkomnar olikheter och har ett inkluderande förhållningssätt.


Läs gärna mer om oss på: https://www.aritco.com/sv/

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på några få korta frågor. Går du vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill att du gör testerna tidigt i processen så att vi kan säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på [email protected]. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Stort lycka till och varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningskonsult till Allians Revision & Redovisning

En av våra grundare/ägare är Per Lindblom, en välrenommerad expert inom redovisning och som ofta anlitas som utbildare inom redovisning av branschkollegor, genom organisationerna/föreningarna SRF Sveriges Redovisningskonsulters Förbund, FAR, Skattehuset i Göteborg AB, Björn Lundén Information AB. Vi är en fullservicebyrå med ett modernt tänk. Här jobbar ett familjärt och härligt team på 35 personer och vi växer och behöver bli fler. Vi sitter idag på Söder... Visa mer
En av våra grundare/ägare är Per Lindblom, en välrenommerad expert inom redovisning och som ofta anlitas som utbildare inom redovisning av branschkollegor, genom organisationerna/föreningarna SRF Sveriges Redovisningskonsulters Förbund, FAR, Skattehuset i Göteborg AB, Björn Lundén Information AB. Vi är en fullservicebyrå med ett modernt tänk. Här jobbar ett familjärt och härligt team på 35 personer och vi växer och behöver bli fler. Vi sitter idag på Södermalm i Stockholm och i Järfälla men flyttar där till stora och fina lokaler i Barkabystaden till årsskiftet. Redovisningsteamet består idag utav 11 medarbetare och är uppdelat i tre roller; Auktoriserade redovisningskonsult, Redovisningskonsult och Junior redovisningskonsult.

Om rollen

Vi söker dig som är auktoriserad via SRF-konsulterna eller motsvarande. En auktoriserad redovisningskonsult hos oss har som främsta uppgift att planera bokföring, slutföra och genomföra rapportering och bokslut. Redovisningskonsulten har mycket goda kunskaper och erfarenhet inom tjänsteområdet och innehar en säljande position där kundmöten och andra säljarinsatser ingår. I rollen ingår:



Kundansvar – Med kundansvar menas att ansvara för kundrelationen för de kunder som ligger i dennes kundstock. Att bemanna och följa uppdraget. Att kontinuerligt verka för att öka Allians kundbas.Faktureringsansvar – Att två gånger i månaden fakturera och bedöma faktureringsunderlag. Att månadsvis värdera den fakturareserv som finns att ta ställning till.Intern utbildning – Att ge feedback och finnas för kunskapsutbyte till andra inom organisationen.Kvalitetskontroll – Att vara delaktig för att kvalitetsgranskning sker på skapade deklarationer och årsredovisningarRedovisning - Arbeta med kunders rapportering, bokslut, årsredovisningar, deklarationer, rådgivning och den administration



Om dig

Som person är du driven, nyfiken och engagerad, bidrar med egna idéer och har förmåga att hitta lösningar. Du är konsultativ, inkluderande och trivs med att ha många kontaktytor. Du har även god organisatorisk förmåga, är bra på att driva igenom saker och kan hantera många skeenden på en gång. För att kvalificera sig för denna tjänst behöver du ha en auktorisation via SRF-konsulterna eller motsvarande och ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du behöver ha varit kundansvarig redovisningskonsult i 5 år eller mer och har du erfarenhet från IFRS och koncernredovisning är det meriterande.

Om Allians

Det var en gång ett nätverk av revisorer…

Allians startade som ett nätverk av revisorer, som senare blev Allians Revisionsbyrå. För att bredda verksamheten och kunna erbjuda våra kunder fler tjänster startade vi år 2008 Allians Redovisningsbyrå. Under augusti 2012 gjordes en fusion och vi är numera ett bolag, Allians Revision & Redovisning AB.

Vi arbetar med att stärka marknadens uppfattning om Allians som en fullservicebyrå. Vi erbjuder våra kunder – främst mindre och medelstora företag – allt de behöver inom revision, redovisning/ekonomistöd och nischade tjänster som skattefrågor, affärsrådgivning och företagsbedömning.

Alla våra medarbetare är erfarna och alltid beredda att agera bollplank när du behöver det. Med deras rutin och kunskap kommer vi fort in i produktionen och kan ge dig den hjälp du behöver. Vårt mål är att skapa långa kundrelationer och lära känna våra kunders verksamheter väl. För oss är det viktigt att du som kund får trygghet och stabilitet.

Vi är medlemmar i GMNI som är en sammanslutning av juridiskt oberoende bokförings- och företagsrådgivande företag. Tack vare vårt medlemskap kan vi även erbjuda möjlighet för våra kunder att få stöd vid företagande utomlands och vi får en inblick i hur lagar och regler fungerar i andra länder.

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med EQonomy, en del av Wise Professionals. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på eqonomy.se. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Christina Norin-Söderström ([email protected]) eller Iren Sayar ([email protected]) Visa mindre

Vi söker en HR Business Partner till Silex Microsystems

Som HR Business Partner arbetar du brett med alla HR-processer och stöttar chefer i operativa medarbetarfrågor. Exempel på arbetsuppgifter som HR Business Partner: Ge professionell leverans av HR tjänster som rör arbetsrättslig rådgivning, fackliga förhandlingar, kompetensförsörjning, lönesättning, utvecklingsinsatser, målstyrning, arbetsmiljöfrågor m.m. Stödja och coacha chefer i att leda sina medarbetare på ett engagerande och effektfullt sätt, tex stöt... Visa mer
Som HR Business Partner arbetar du brett med alla HR-processer och stöttar chefer i operativa medarbetarfrågor. Exempel på arbetsuppgifter som HR Business Partner:

Ge professionell leverans av HR tjänster som rör arbetsrättslig rådgivning, fackliga förhandlingar, kompetensförsörjning, lönesättning, utvecklingsinsatser, målstyrning, arbetsmiljöfrågor m.m.
Stödja och coacha chefer i att leda sina medarbetare på ett engagerande och effektfullt sätt, tex stötta inför utvecklingssamtal, skapa trivsel och engagemang i gruppen, kultur och värderingar, uppförandekod, etc.
Införskaffa och implementera nya processer och digitala system för bl.a. medarbetarundersökningar.
Hantera operativa HR-frågor kring t ex anställningsvillkor, personalärenden etc.
Ansvara för kommunikation mellan rekryteringsbolag och chefer.
Fortsatt utveckling och implementering av HR processer och HR strategiska initiativ.





Vem är du?

Du är utbildad personalvetare eller motsvarande med erfarenhet av att driva HR processer genom chefer och att stödja och vägleda dem i sina medarbetarfrågor. Du har flera års operativ erfarenhet med HR frågor och är kunnig inom arbetsrätt/fackliga förhandlingar. Du har gärna kommit i kontakt med flera olika kollektivavtal. Har du arbetat inom tillverkande 24/7 verksamhet är det starkt meriterande. Som person är du driven, lösnings- och businessorienterad. Du är en smidig kommunikatör, god planerare och trygg i din kompetens. Språkligt är du bekväm med att tala och skriva på både svenska och engelska.




Om oss

Silex Microsystems är ett företag i teknikens absoluta frontlinje som tillverkar mekaniska och elektriska system i mikroskala. Företaget levererar i dag produkter som alla är skräddarsydda för deras kunder och branschen fullkomligt exploderar. Silex Microsystems tillhör en av de absolut främsta fristående tillverkare av MEMS i världen med huvudkontor och fabrik i Järfälla.




Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Saba Solomon på [email protected].

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.




Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningskonsult till Allians Revision & Redovisning

En av våra grundare/ägare är Per Lindblom, en välrenommerad expert inom redovisning och som ofta anlitas som utbildare inom redovisning av branschkollegor, genom organisationerna/föreningarna SRF Sveriges Redovisningskonsulters Förbund, FAR, Skattehuset i Göteborg AB, Björn Lundén Information AB. Vi är en fullservicebyrå med ett modernt tänk. Här jobbar ett familjärt och härligt team på 35 personer och vi växer och behöver bli fler. Vi sitter idag på Söder... Visa mer
En av våra grundare/ägare är Per Lindblom, en välrenommerad expert inom redovisning och som ofta anlitas som utbildare inom redovisning av branschkollegor, genom organisationerna/föreningarna SRF Sveriges Redovisningskonsulters Förbund, FAR, Skattehuset i Göteborg AB, Björn Lundén Information AB. Vi är en fullservicebyrå med ett modernt tänk. Här jobbar ett familjärt och härligt team på 35 personer och vi växer och behöver bli fler. Vi sitter idag på Södermalm i Stockholm och i Järfälla men flyttar där till stora och fina lokaler i Barkabystaden till årsskiftet. Redovisningsteamet består idag utav 11 medarbetare och är uppdelat i tre roller; Auktoriserade redovisningskonsult, Redovisningskonsult och Junior redovisningskonsult.

Om rollen

Vi söker dig som är auktoriserad via SRF-konsulterna eller motsvarande. En auktoriserad redovisningskonsult hos oss har som främsta uppgift att planera bokföring, slutföra och genomföra rapportering och bokslut. Redovisningskonsulten har mycket goda kunskaper och erfarenhet inom tjänsteområdet och innehar en säljande position där kundmöten och andra säljarinsatser ingår. I rollen ingår:



Kundansvar – Med kundansvar menas att ansvara för kundrelationen för de kunder som ligger i dennes kundstock. Att bemanna och följa uppdraget. Att kontinuerligt verka för att öka Allians kundbas.Faktureringsansvar – Att två gånger i månaden fakturera och bedöma faktureringsunderlag. Att månadsvis värdera den fakturareserv som finns att ta ställning till.Intern utbildning – Att ge feedback och finnas för kunskapsutbyte till andra inom organisationen.Kvalitetskontroll – Att vara delaktig för att kvalitetsgranskning sker på skapade deklarationer och årsredovisningarRedovisning - Arbeta med kunders rapportering, bokslut, årsredovisningar, deklarationer, rådgivning och den administration



Om dig

Som person är du driven, nyfiken och engagerad, bidrar med egna idéer och har förmåga att hitta lösningar. Du är konsultativ, inkluderande och trivs med att ha många kontaktytor. Du har även god organisatorisk förmåga, är bra på att driva igenom saker och kan hantera många skeenden på en gång. För att kvalificera sig för denna tjänst behöver du ha en auktorisation via SRF-konsulterna eller motsvarande och ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du behöver ha varit kundansvarig redovisningskonsult i 5 år eller mer och har du erfarenhet från IFRS och koncernredovisning är det meriterande.

Om Allians

Det var en gång ett nätverk av revisorer…

Allians startade som ett nätverk av revisorer, som senare blev Allians Revisionsbyrå. För att bredda verksamheten och kunna erbjuda våra kunder fler tjänster startade vi år 2008 Allians Redovisningsbyrå. Under augusti 2012 gjordes en fusion och vi är numera ett bolag, Allians Revision & Redovisning AB.

Vi arbetar med att stärka marknadens uppfattning om Allians som en fullservicebyrå. Vi erbjuder våra kunder – främst mindre och medelstora företag – allt de behöver inom revision, redovisning/ekonomistöd och nischade tjänster som skattefrågor, affärsrådgivning och företagsbedömning.

Alla våra medarbetare är erfarna och alltid beredda att agera bollplank när du behöver det. Med deras rutin och kunskap kommer vi fort in i produktionen och kan ge dig den hjälp du behöver. Vårt mål är att skapa långa kundrelationer och lära känna våra kunders verksamheter väl. För oss är det viktigt att du som kund får trygghet och stabilitet.

Vi är medlemmar i GMNI som är en sammanslutning av juridiskt oberoende bokförings- och företagsrådgivande företag. Tack vare vårt medlemskap kan vi även erbjuda möjlighet för våra kunder att få stöd vid företagande utomlands och vi får en inblick i hur lagar och regler fungerar i andra länder.

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med EQonomy, en del av Wise Professionals. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på eqonomy.se. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Christina Norin-Söderström ([email protected]) eller Iren Sayar ([email protected]) Visa mindre