Lediga jobb som Materialplanerare i Järfälla

Se lediga jobb som Materialplanerare i Järfälla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Järfälla som finns hos arbetsgivaren.

Materialplanerae, Coherent

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Som Materialplanerare hos oss får du en central roll i att säkerställa att rätt material finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Du arbetar tätt ihop med kollegor inom produktion, inköp, logistik och kvalitet för att hålla flödena smidiga och effektiva. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk miljö där både planering och problemlösning är viktiga... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Som Materialplanerare hos oss får du en central roll i att säkerställa att rätt material finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Du arbetar tätt ihop med kollegor inom produktion, inköp, logistik och kvalitet för att hålla flödena smidiga och effektiva. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk miljö där både planering och problemlösning är viktiga delar av vardagen, och där du får möjlighet att bidra med förbättringar som gör skillnad för hela verksamheten.

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att planera och koordinera materialbehov på både kort och lång sikt, med fokus på att optimera lager och transportkostnader. I rollen ingår att följa upp leveranser, hantera leveransrisker och samarbeta med både interna avdelningar och leverantörer för att säkerställa att produktionen får rätt resurser i rätt tid. Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av processer och system kopplade till materialplanering och lagerstyrning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
- Planera materialbehov och schemalägga leveranser i linje med produktionsplanen.
- Följa upp order, leveranser och lagerstatus.
- Identifiera och lösa leveransproblem i samarbete med leverantörer och interna funktioner.
- Driva förbättringsprojekt inom materialflöden och lageroptimering.
- Delta i lagrets arbete vid behov, inklusive hantering av känsliga komponenter och kemikalier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- 2–5 års erfarenhet inom materialplanering i tillverkande industri.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Meriterande med högskoleutbildning inom logistik, supply chain eller liknande, samt erfarenhet av MRP-system.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Strukturerad och proaktiv i din planering.
- Kommunikativ och samarbetsinriktad med förmåga att bygga goda relationer.
- Lösningsorienterad och trygg i att ta initiativ.
- Noggrann och kvalitetsmedveten.

Erbjudande
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med förmåner som gör skillnad:
- Bonusprogram baserat på företagets resultat, där ditt engagemang belönas
- Kompetensutveckling med fokus på din personliga och professionella utveckling.
- Generöst friskvårdsbidrag för att främja en hälsosam livsstil.
- Sjukvårdsförsäkring som ger trygghet om något skulle hända.
- Kollektivavtal som garanterar dig schyssta och rättvisa villkor.

Om Coherent
Coherent är ett globalt högteknologiföretag med verksamhet i över 30 länder. Vi utvecklar och tillverkar banbrytande och högkvalitativa produkter inom optoelektronik, som används i en rad olika applikationer, bland annat inom telekom, biomedicin och industriell tillverkning. Coherent har en stark finansiell ställning och en kultur av integritet, där vi strävar efter att alltid vara ärliga och pålitliga i vårt arbete. Vi värdesätter samarbete och tror på att vi kan uppnå bättre resultat genom att arbeta tillsammans. Vi tar ansvar för våra handlingar och strävar efter att alltid göra vårt bästa. Vi visar respekt för alla våra medarbetare, oavsett roll eller bakgrund. Vi har en entusiastisk anda och tror på att vårt arbete gör en positiv skillnad i världen.

Vi är stolta över att vara ett företag som lever efter våra värderingar och som strävar efter att skapa en meningsfull och givande arbetsplats för våra medarbetare. Läs mer om oss på www.coherent.com
Välkommen till Coherent!

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Materialplanerae, Coherent

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Som Materialplanerare hos oss får du en central roll i att säkerställa att rätt material finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Du arbetar tätt ihop med kollegor inom produktion, inköp, logistik och kvalitet för att hålla flödena smidiga och effektiva. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk miljö där både planering och problemlösning är viktiga... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Som Materialplanerare hos oss får du en central roll i att säkerställa att rätt material finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Du arbetar tätt ihop med kollegor inom produktion, inköp, logistik och kvalitet för att hålla flödena smidiga och effektiva. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk miljö där både planering och problemlösning är viktiga delar av vardagen, och där du får möjlighet att bidra med förbättringar som gör skillnad för hela verksamheten.

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att planera och koordinera materialbehov på både kort och lång sikt, med fokus på att optimera lager och transportkostnader. I rollen ingår att följa upp leveranser, hantera leveransrisker och samarbeta med både interna avdelningar och leverantörer för att säkerställa att produktionen får rätt resurser i rätt tid. Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av processer och system kopplade till materialplanering och lagerstyrning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
- Planera materialbehov och schemalägga leveranser i linje med produktionsplanen.
- Följa upp order, leveranser och lagerstatus.
- Identifiera och lösa leveransproblem i samarbete med leverantörer och interna funktioner.
- Driva förbättringsprojekt inom materialflöden och lageroptimering.
- Delta i lagrets arbete vid behov, inklusive hantering av känsliga komponenter och kemikalier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- 2–5 års erfarenhet inom materialplanering i tillverkande industri.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Meriterande med högskoleutbildning inom logistik, supply chain eller liknande, samt erfarenhet av MRP-system.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Strukturerad och proaktiv i din planering.
- Kommunikativ och samarbetsinriktad med förmåga att bygga goda relationer.
- Lösningsorienterad och trygg i att ta initiativ.
- Noggrann och kvalitetsmedveten.

Erbjudande
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med förmåner som gör skillnad:
- Bonusprogram baserat på företagets resultat, där ditt engagemang belönas
- Kompetensutveckling med fokus på din personliga och professionella utveckling.
- Generöst friskvårdsbidrag för att främja en hälsosam livsstil.
- Sjukvårdsförsäkring som ger trygghet om något skulle hända.
- Kollektivavtal som garanterar dig schyssta och rättvisa villkor.

Om Coherent
Coherent är ett globalt högteknologiföretag med verksamhet i över 30 länder. Vi utvecklar och tillverkar banbrytande och högkvalitativa produkter inom optoelektronik, som används i en rad olika applikationer, bland annat inom telekom, biomedicin och industriell tillverkning. Coherent har en stark finansiell ställning och en kultur av integritet, där vi strävar efter att alltid vara ärliga och pålitliga i vårt arbete. Vi värdesätter samarbete och tror på att vi kan uppnå bättre resultat genom att arbeta tillsammans. Vi tar ansvar för våra handlingar och strävar efter att alltid göra vårt bästa. Vi visar respekt för alla våra medarbetare, oavsett roll eller bakgrund. Vi har en entusiastisk anda och tror på att vårt arbete gör en positiv skillnad i världen.

Vi är stolta över att vara ett företag som lever efter våra värderingar och som strävar efter att skapa en meningsfull och givande arbetsplats för våra medarbetare. Läs mer om oss på www.coherent.com
Välkommen till Coherent!

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

extraarbete återvinningscentral

Ansök    Mar 25    Adecco Sweden AB    Materialplanerare
Om tjänsten Vår kund inom återvinning, söker efter extrapersonal till sina stationer i Hässelby, Jakobsberg, Rinkeby och Bromma. Som Återvinningsvärd kommer du att arbeta med att hjälpa kunder att sortera sina grovsopor rätt, dirigera bilar och svara på frågor. Arbetet innebär att du står ute i ur och skur. Arbetstiderna varierar, återvinningsstationerna är öppna 7 dagar i veckan med generösa öppettider. Du kommer att ingå i en pool av extrapersonal och b... Visa mer
Om tjänsten
Vår kund inom återvinning, söker efter extrapersonal till sina stationer i Hässelby, Jakobsberg, Rinkeby och Bromma. Som Återvinningsvärd kommer du att arbeta med att hjälpa kunder att sortera sina grovsopor rätt, dirigera bilar och svara på frågor. Arbetet innebär att du står ute i ur och skur. Arbetstiderna varierar, återvinningsstationerna är öppna 7 dagar i veckan med generösa öppettider.

Du kommer att ingå i en pool av extrapersonal och bli uppbokad på arbetspass både strödagar och ibland fler dagar. Kunden har behov omgående och långsiktigt, så det är bra om du kan arbeta extra sommar, höst, vinter och vår.

I din roll som Återvinningsvärd kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hjälpa kunder att sortera sina grovsopor i rätt kärl
- Hjälpa till att svara på frågor från kunder

Tjänsten som Återvinningsvärd är ett konsultuppdrag via Adecco med start så snart som möjligt. Viktigt är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, såsom studier, pension eller eget företag.

Om dig
Vi söker dig som arbetat inom ett serviceyrke, Som person så är du stresstålig, vänlig,van vid fysisk aktivitet, lugn och sansad. Du är ordningsam och flexibel, meriterande är om du har körkort och tillgång till bil. Viktigt är att du kan kommunicera bra på svenska i tal och skrift. Har du truckkort så är det ett stort plus!

Viktigt för tjänsten är:
- Att du har erfarenhet från ett serviceyrke
- Viktigt är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning
- Viktigt är att du kan kommunicera bra på svenska i tal och skrift.
- Meriterande om du har körkort
- Fysik för att kunna stå långa stunder.
-Meriterande om du kan bära tungt
-Meriterande om du har truckkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Edvard Bergstedt via Adecco´s växel 010 – 173 73 00

 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Återvinning, värd, service, truckkort, bromma, hässelby, adecco, extrajobb, extrapersonal Visa mindre

Product Configuration Manager

Ansök    Dec 10    SAAB AB    Materialplanerare
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din profil Hos oss kommer du att vara en del i projekt som utvecklar spännande teknik i avancerade och komplexa tekniska system. Våra produkter används på marina plattformar (fartyg och båtar, över som under vattenytan) och har till uppgift att sammanställa information från sensorer, datalänkar och vapensystem i syft... Visa mer
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.



Din profil

Hos oss kommer du att vara en del i projekt som utvecklar spännande teknik i avancerade och komplexa tekniska system. Våra produkter används på marina plattformar (fartyg och båtar, över som under vattenytan) och har till uppgift att sammanställa information från sensorer, datalänkar och vapensystem i syfte att ge operatören bästa möjlighet att fatta rätt beslut. Vi levererar till kunder både i Sverige och utomlands och behöver nu bli fler eftersom våra system är alltmer efterfrågade.



Som Product Configuration Manager kommer du ansvara för att säkerställa att alla aspekter av våra produkter är korrekt konfigurerade och att dessa konfigurationer är spårbara genom hela produktens livscykel. Rollen innebär att upprätthålla en hög nivå av processkontroll och kvalitetsstyrning, vilket inkluderar CI (Configuration Item) hantering på produktnivå, ändringshantering, baselinehantering och dokumentation. Denna roll är kritisk för att säkerställa att produkterna levereras med hög kvalitet och i enlighet med företagets standarder och kundens krav.



Huvudsakliga ansvarsområden:

* Configuration Management Plan (CMP): Säkerställa CMP och att den uppfyller tillämpbara krav och föreskrifter samt är anpassad för verksamheten vad gäller processer och rutiner.
* Konfigurationshantering: Implementera och övervaka konfigurationshanteringsprocesser för produkter. Säkerställa att alla komponenter i produkten är korrekt identifierade, versionshanteras och är spårbara.
* Ändringshantering: Etablera ändringshanteringshanteringsforum för att säkerställa produktstatus, konsistens och spårbarhet.
* Baselines: Definiera och underhålla konfigurations baselines
* Konfigurationsstatus: Rapportera konfigurationsstatus för att synliggöra status och spårbarhet för konfigurationerna samt relaterade ändringar till dessa.
* Dokumentation: Skapa och underhålla detaljerad dokumentation för alla konfigurationsrelaterade aktiviteter, inklusive ändringsförfrågningar, versionshistorik och produktstrukturer.
* Samordning med intressenter: Arbeta nära utvecklingsteam, kvalitetsavdelningar, projektledning och andra relevanta parter för att säkerställa att konfigurationshanteringen stödjer produktutveckling och leveransmål.
* Efterlevnad och auditering: Säkerställa att alla konfigurationshanteringsaktiviteter följer företagets standarder, branschstandarder och regulatoriska krav. Förbereda och stödja interna och externa revisioner av konfigurationshanteringsprocesserna.



Tjänsten är placerad i Järfälla.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Din profil

Vi söker efter dig som är en erfaren och engagerad Configuration Manager med proaktiv inställning och strukturerat arbetssätt. Vi tror du har en mycket god planeringsförmåga och trivs med att hålla koll på detaljer samtidigt som du ser till helheten. Din förmåga att organisera och prioritera är en viktig egenskap för att kunna leverera resultat av hög kvalitet.



Du är en teamorienterad person som har lätt för att samarbeta och kommunicera effektivt med olika intressenter. Din erfarenhet av att leda och samordna aktiviteter mellan flera team är avgörande för rollen. Det är meriterande om du har erfarenhet från tekniskt arbete och förståelse för utveckling av komplexa tekniska produkter bestående av både hårdvara och mjukvara.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.



Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.



Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.



Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Material- och Produktionsplanerare till kund i Järfälla

Ansök    Jun 18    AxÖ Consulting AB    Materialplanerare
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Att få ett flöde att fungera är mer än att bara trycka på start. Det kräver överblick, struktur – och inte minst en känsla för detaljer. I den här rollen som material- och produktionsplanerare får du en nyckelro... Visa mer
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

Att få ett flöde att fungera är mer än att bara trycka på start. Det kräver överblick, struktur – och inte minst en känsla för detaljer. I den här rollen som material- och produktionsplanerare får du en nyckelroll i att se till att allt från komponenter till färdiga produkter rör sig som de ska genom hela kedjan. Från inköp till färdig leverans.

Uppdraget är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting och sträcker sig över 17 månader – perfekt för dig som trivs i ett uppdrag där du får ta ansvar, både i planeringen och i den fysiska hanteringen av material.

Det här kommer du att göra

Din vardag kretsar kring att hålla koll, ligga steget före och se till att flödet fungerar – både på kort och lång sikt. Du planerar och startar produktionsorder, frisläpper inköpsrekvisitioner och säkerställer att rätt material finns på plats när det behövs. Det handlar också om att hantera inlägg i förråd, spårbarhet, transporter, returer och inventeringar.

Det är en praktisk och hands-on roll där du inte bara jobbar i affärssystemet – utan också är en viktig del i det fysiska flödet.

Samtidigt finns ett ständigt fokus på förbättring: du bidrar till att utveckla och effektivisera arbetssätt, både inom teamet och i det större logistiska flödet. Här uppskattas personer som ser vad som kan bli bättre – och som vågar ta tag i det.

Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Vem är du?

Vi tror att du har erfarenhet av material- eller produktionsplanering, gärna också operativt inköp. Du är van att arbeta i affärssystem – IFS är ett plus – och har ett strukturerat arbetssätt där du gärna tar egna initiativ. Du gillar att se helheten, men glömmer inte detaljerna.

Framför allt är du en person som gillar att få saker att hända. Du trivs i samarbetet med andra, men är också självgående och trygg i att ta ansvar för din del i flödet. Har du dessutom ett öga för förbättringar och tycker det är kul att utveckla arbetssätt – då kommer du att trivas extra bra här.

Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Information och ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig:

- Christian Martinsson: [email protected]

 

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Välkommen med din ansökan!

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Teknisk administratör till Saab!

Ansök    Feb 12    Friday Väst AB    Materialplanerare
I rollen som teknisk administratör kommer du att få möjlighet att arbeta brett och varierat med många kontaktytor. Du blir en del av ett sammansvetsat team och spelar en betydande roll i materialdeklarationen. Vi söker dig som trivs i en administrativ roll och besitter ett stort tekniskt intresse. Sök idag då urval sker löpande! Om tjänsten Som teknisk administratör för materialöverensstämmelse av standardkomponenter kommer du att vara involverad i arbet... Visa mer
I rollen som teknisk administratör kommer du att få möjlighet att arbeta brett och varierat med många kontaktytor. Du blir en del av ett sammansvetsat team och spelar en betydande roll i materialdeklarationen. Vi söker dig som trivs i en administrativ roll och besitter ett stort tekniskt intresse. Sök idag då urval sker löpande!

Om tjänsten

Som teknisk administratör för materialöverensstämmelse av standardkomponenter kommer du att vara involverad i arbetet med alla avsnitts komponenter. Ditt huvudfokus kommer att vara att säkerställa materialöverensstämmelse enligt RoHS och Reach. Du hanterar tekniska frågor, utför kontinuerlig övervakning och har en nära och bra kommunikation med våra tillverkare. Du kommer att vara en del av ett team inom Leveranshantering vilket innebär nära arbete med design, inköp och produktion.

Rollen administrativ och inkluderar arbete varierade arbersuppgifter i utvecklingsprojekt, där du har ett nära samarbete med designers inom hela Saab. Du stödjer genom att säkerställa att korrekt materialinformation hämtas för att möjliggöra korrekt val av komponenter för att optimera Saabs produkter och säkerställa materialöverensstämmelse.

Avdelningen Surveillance tillhandahåller effektiva lösningar för säkerhet och trygghet, för övervakning och beslutsstöd samt för hotdetektion och skydd. Portföljen omfattar luftburen, markbaserad och marin radar, elektronisk krigföring, stridsystem och C4I-lösningar. Komponentteknik är ett kompetensområde inom vår Leveranshantering. Avdelningen har tekniskt ansvar för inköpta standardkomponenter. Vi underhåller totalt cirka 250 000 komponenter från cirka 10 000 olika tillverkare. Vi är också ett Saab-kompetenscenter för standardkomponenter, vilket innebär att vi tillhandahåller andra Saab-företag med komponentkomponenter. Vi letar nu efter en ny medarbetare för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster som ett kompetenscenter.

Vi söker dig som har
En teknisk utbildning inom relevant område
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Det är meriterande om du har

Erfarenhet och kunskap att arbeta med -programmering
Erfarenhet av att arbeta med avancerad Excel


Personen vi letar efter har ett öppet sinne, är välorganiserad och har ett strukturerat arbetssätt. Du bör också vara flexibel och lösningorienterad. Vi är organiserade i olika team vilket gör det mycket viktigt att vara bekväm med samarbete med olika typer av gränssnitt såsom inköp, design, projektledare, tillverkare m.m. Du är bekant med databaser och har erfarenhet av att hantera stora mängder data.

Om kundföretaget

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden. 

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed krav på svenskt medborgarskap. I rekryteringsprocessen kommer bakgrundskontroller samt säkerhetskontroller genomföras.

Övrig info
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Järfälla
Rekryteringsansvarig: Nora Sundberg


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om Friday

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det? Visa mindre

Product Manager - Production and Planning

Silex Microsystems is the world’s leading pure-play MEMS foundry. We customize for prominent global clients in industries such as pharmaceuticals, consumer electronics, and the automotive industry. We were founded in 2000 in a KTH lab by, among others, current CEO Edvard Kälvesten. Our headquarters and factory are located in Järfälla. About the role: We are looking for a Product Manager - Production and Planning to support Silex in achieving our On-Time De... Visa mer
Silex Microsystems is the world’s leading pure-play MEMS foundry. We customize for prominent global clients in industries such as pharmaceuticals, consumer electronics, and the automotive industry. We were founded in 2000 in a KTH lab by, among others, current CEO Edvard Kälvesten. Our headquarters and factory are located in Järfälla.
About the role:
We are looking for a Product Manager - Production and Planning to support Silex in achieving our On-Time Delivery goals. In this role, you will be the primary contact between our production team and customers, as well as external vendors. You will be responsible for planning product from order to delivery and play a critical role in managing product improvements while ensuring that all product-related data and systems are up to date.
Key Responsibilities:
Be the primary point of contact for customers on production-related matters, including delivery schedules, updates on plans, and technical inquiries.
Follow up on status and movement throughout the production cycle.
Plan and manage regular shipments, including preparing paperwork and following up on deliveries.
Coordinate with external vendors for processing needs.
Monitor and control product starts, ensuring timely execution and delivery.
Manage Work-In-Progress (WIP) updates and track production flow through the fab.
Responsible for Product Quality and ensure that we follow our Customer Product Integration (CPI) process.
Support the development of new WIP management and planning tools.

We are looking for someone who:
Have an engineering Master degree or equivalent within material, nanotechnology, physics, chemical engineer or similar
Experience in production planning or product management, ideally within a technical or manufacturing environment.
Strong organizational. leadership and communication skills
Familiarity with production systems and tools
Ability to manage multiple tasks and work collaboratively across teams.
Are fluent in English, Swedish is highly meritating

More about the recruitment process We apply an ongoing recruitment process and therefore encourage you to submit your application as soon as possible. To apply, please attach your CV and answer a few questions.
In the process, we work on a competence-based approach, and it will include a personality and logic test, as well as reference checks. We will also conduct both a background check and a drug test before employment. As an employer, we also carry out random alcohol and drug tests on all employees. Visa mindre

Produktionsplanerare till SAAB

Ansök    Jan 10    Friday Väst AB    Materialplanerare
OM TJÄNSTEN: Saab AB, ett av världens ledande försvars- och säkerhetsföretag, söker nu en Produktionsplanerare med fokus på att planera och koordinera produktionen av komplexa system och produkter inom försvarsindustrin. Du kommer att analysera produktionsflöden, utvärdera material- och resursbehov samt säkerställa att produktionen följer givna tidsramar och kvalitetsstandarder. Du ansvarar för dina produkter från produktionsbehov är initierat till dess ... Visa mer
OM TJÄNSTEN:

Saab AB, ett av världens ledande försvars- och säkerhetsföretag, söker nu en Produktionsplanerare med fokus på att planera och koordinera produktionen av komplexa system och produkter inom försvarsindustrin.

Du kommer att analysera produktionsflöden, utvärdera material- och resursbehov samt säkerställa att produktionen följer givna tidsramar och kvalitetsstandarder. Du ansvarar för dina produkter från produktionsbehov är initierat till dess att produkterna är färdigmonterade klara för leverans.

Utöver detta kommer du att ha en central roll i att driva och genomföra verksamhetsutvecklingsprojekt inom Produktionen i Järfälla. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och intressenter för att identifiera förbättringsområden och implementera effektiva processer och strategier.

Du kommer tillhöra ett team av Produktionsplanerare och projektledare som arbetar tätt ihop med planeringen och framdriften av produktionsprojekten där spannet på erfarenhet, kompetenser och ålder är stort. SAAB har en jämställd arbetsmiljö och värderar varandras åsikter högt samt arbetar systematiskt med arbetsmiljön. Du kommer vara en viktig kugge i verksamhetsutveckling och likriktade arbetssätt då det just nu sker mycket spännande förändringar inom området projekt och produktionsplanering.

VI SÖKER DIG SOM HAR: 
En BSc samt minst 3 års erfarenhet inom produktion, logistik eller produktionsplanering.

Då vardagen kan vara omväxlande krävs flexibilitet och förmåga att tänka nytt när du ställs inför utmaningar. Du har som social och utåtriktad person fördel inom rollen och det krävs att du är kommunikativ där lösningsorientering och framåtanda ligger till grund för resultat. Då rollen har ett brett internt nätverk är det viktigt med en god samarbetsförmåga, att du är lyhörd samt att du har en nyfiken inställning till förändring och förbättring.

Förkunskaper inom Excel, VBA, och IFS är meriterande.




OM KUNDFÖRETAGET: 
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

 Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Verksamheten bedrivs i Sverige, USA, UK, Australien, Tyskland, Sydafrika, Förenade Arabemiraten, Danmark och Finland.

ANSTÄLLNINGEN: 
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Järfälla
Kontaktuppgifter: Mattias Isik
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det? Visa mindre

Projektledare till tekniskt företag

Ansök    Mar 6    Friday Väst AB    Materialplanerare
OM TJÄNSTEN: Som projektledare kommer du arbeta med en stor variation av uppgifter. Allt från att resursplanera för produktprogrammet till att sammankalla och ansvara för diverse olika arbets och beslutsforum. Detta är en roll för dig som gillar att jobba cross-funktionellt och trivs i tempo. Här ser vi gärna att du arbetat som projektledare inom produktion och tillverkning. Du kommer: Att skapa, förankra och kommunicera Produktionsplan för tilldelad... Visa mer
OM TJÄNSTEN:

Som projektledare kommer du arbeta med en stor variation av uppgifter. Allt från att resursplanera för produktprogrammet till att sammankalla och ansvara för diverse olika arbets och beslutsforum. Detta är en roll för dig som gillar att jobba cross-funktionellt och trivs i tempo.

Här ser vi gärna att du arbetat som projektledare inom produktion och tillverkning.

Du kommer:

Att skapa, förankra och kommunicera Produktionsplan för tilldelad produkt (projektöverskridande)
Att produkter som produceras uppfyller de satta tekniska-, kvalitetsmässiga- samt ekonomiska produktkraven
Att säkra att produktionen sker enligt ”Best Practice” och med hög kvalitet
Att produkterna färdigställs enligt leveransplan kommunicerad av berörda Delprojektledare Produktion
Säkra att avvikelser mot överenskomna planer, kostnader, leveranser och mål hanteras och eskaleras
Resurs och kapacitetsdialog med berörda Huvud- och Delprojektledare samt linjeorganisationer
Kalkylering, TK uppföljning och prognos för tilldelade produkter inom produktprogrammet/produktionslinan
Produktionsuppföljning tillsammans med planering
Långsiktig plan (1,3,5 år) för produkten/produktionslinan, baserad på marknadsprognoser
Rapportering av status och läge till såväl projekt som styrgrupper inom och utom Production


 

Du kommer i din tjänst ha daglig kontakt med:

Linjechefer (resursägare)
Huvudplanör/Produktionsplanör/Produktplanör
Huvud- och Delprojektledare produktion (DPL)
Produktionsteknik
Strategiskt/Operativt inköp
Industrialisation Lead
Produktledare
Designägare

VI SÖKER DIG SOM HAR: 

Studerat BSc. eller MSc. inom Maskin, Produktion eller Industriell ekonomi alt. minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet.

Bevisad Ledarskapsförmåga från projekt och/eller produktledning eller annat relevant område


Meriterande färdigheter/erfarenheter

IFS Chili (MPS och/eller PDM)
Produktion och/eller Inköp


Som person är du strukturerad, initiativtagande och självgående. Du har förmåga att analysera och utföra såväl som delegera uppgifter till stödresurser du fått tilldelade. Du och ditt team förvaltar ansvaret att förse såväl delprojekt som direkta kontraktsprojekt med central hårdvara och du tar det ansvaret på största allvar. Det är därför av stor vikt att du även är kommunikativ och tydlig.

OM KUNDFÖRETAGET: 
Kunden är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM ANSTÄLLNINGEN: 
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Järfälla
Kontaktuppgifter: Mattias Isik
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det? Visa mindre