Lediga jobb som Marknadskommunikatör i Järfälla

Se lediga jobb som Marknadskommunikatör i Järfälla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Järfälla som finns hos arbetsgivaren.

Trade Marketer Specialist

TRADE MARKETER SPECIALIST Corepart söker en Trade Marketer Specialist I den här rollen kommer du primärt att arbeta med webbkommunikation, systemadministration och sociala medier. Mer specifikt innebär det att du kommer att ansvara för företags sociala medier och arbeta i och uppdatera CRM-verktyget. Utöver det kan du även komma att följa upp och analysera webbplatsens användardata med hjälp av Google Analytics och liknande analysverktyg, skriva tillgängl... Visa mer
TRADE MARKETER SPECIALIST
Corepart söker en Trade Marketer Specialist

I den här rollen kommer du primärt att arbeta med webbkommunikation, systemadministration och sociala medier. Mer specifikt innebär det att du kommer att ansvara för företags sociala medier och arbeta i och uppdatera CRM-verktyget. Utöver det kan du även komma att följa upp och analysera webbplatsens användardata med hjälp av Google Analytics och liknande analysverktyg, skriva tillgängliga texter anpassade till både målgruppen och mediet och vara initiativtagare till ny funktionalitet och förbättringar. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att bidra med kvalitativa leads samt säkerställa att det följs upp. Tjänsten är på heltid.

Är du rätt person för jobbet?
Det här jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats i ständig förändring mot det bättre, där ingen dag är den andra lik. Vi söker efter ytterligare en kreativ, ambitiös och kommunikativ kollega. Vi ser gärna att du har erfarenhet ifrån webbpublicering och digital marknadsföring och god generell förståelse för webbkommunikation, systemadministration och sociala medier.

Vi ser gärna att du
Har arbetat som webbredaktör eller kommunikatör tidigare
Har god kunskap om digital kommunikation, användbarhet och tillgänglighet på webben
Har god datorvana
Har goda kunskaper i Officepaketet
Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Har eftergymnasial utbildning
Har god insyn i digitala trender
Har erfarenhet ifrån SEO

Vi erbjuder:
Ett spännande jobb där det händer mycket både nu och i framtiden
En tjänst där din insats betyder mycket för företagets framtida strategi och marknadsföring
En karriär
Internt bonusprogram
Tjänst på ett välkänt företag


Har du de egenskaper vi efterfrågar så vill vi att du genast ansöker med ett CV och personligt brev. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Trade Marketer Specialist

TRADE MARKETER SPECIALIST Corepart söker en Trade Marketer Specialist I den här rollen kommer du primärt att arbeta med webbkommunikation, systemadministration och sociala medier. Mer specifikt innebär det att du kommer att ansvara för företags sociala medier och arbeta i och uppdatera CRM-verktyget. Utöver det kan du även komma att följa upp och analysera webbplatsens användardata med hjälp av Google Analytics och liknande analysverktyg, skriva tillgängl... Visa mer
TRADE MARKETER SPECIALIST
Corepart söker en Trade Marketer Specialist

I den här rollen kommer du primärt att arbeta med webbkommunikation, systemadministration och sociala medier. Mer specifikt innebär det att du kommer att ansvara för företags sociala medier och arbeta i och uppdatera CRM-verktyget. Utöver det kan du även komma att följa upp och analysera webbplatsens användardata med hjälp av Google Analytics och liknande analysverktyg, skriva tillgängliga texter anpassade till både målgruppen och mediet och vara initiativtagare till ny funktionalitet och förbättringar. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att bidra med kvalitativa leads samt säkerställa att det följs upp. Tjänsten är på heltid.

Är du rätt person för jobbet?
Det här jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats i ständig förändring mot det bättre, där ingen dag är den andra lik. Vi söker efter ytterligare en kreativ, ambitiös och kommunikativ kollega. Vi ser gärna att du har erfarenhet ifrån webbpublicering och digital marknadsföring och god generell förståelse för webbkommunikation, systemadministration och sociala medier.

Vi ser gärna att du
Har arbetat som webbredaktör eller kommunikatör tidigare
Har god kunskap om digital kommunikation, användbarhet och tillgänglighet på webben
Har god datorvana
Har goda kunskaper i Officepaketet
Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Har eftergymnasial utbildning
Har god insyn i digitala trender
Har erfarenhet ifrån SEO

Vi erbjuder:
Ett spännande jobb där det händer mycket både nu och i framtiden
En tjänst där din insats betyder mycket för företagets framtida strategi och marknadsföring
En karriär
Internt bonusprogram
Tjänst på ett välkänt företag


Har du de egenskaper vi efterfrågar så vill vi att du genast ansöker med ett CV och personligt brev. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Social Media Manager - vikariat

Ansök    Feb 22    Lidl Sverige KB    Marknadskommunikatör
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Ligger du vaken om nätterna och grubblar över hur In... Visa mer
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Ligger du vaken om nätterna och grubblar över hur Instagrams algoritm fungerar? Är du trött på att ständigt se perfekta bilder på recept (som du aldrig kommer kunna laga för du äger ingen mandolin) från alla dagligvaruhandels konton. 

Vill du skapa social content som på riktigt resonerar med målgruppen? 
Då tycker jag att du ska läsa vidare, detta kan vara ett jobb för dig!

Din roll

I rollen som Sociala Media Manager arbetar du med att skapa och planera content och kampanjer. Du arbetar nära hela vår kommersiella avdelning för att, genom content på sociala medier, driva engagemang och skapa en ökad varumärkeskännedom.
Du är även kravställare mot våra byråpartners och säkrar att vi strategiskt nyttjar sociala medier på bästa sätt. Du deltar i planering, utförande och utvärdering av kampanjer (organiskt & köpt) i sociala kanaler och arbetar proaktivt för att öka effekten av Lidl´s digitala närvaro. I rollen ingår bland annat: 
•    Ansvarig för vår Social strategi.
•    Planera, publicera och löpande optimera innehåll med god framförhållning.
•    Löpande följa upp och analysera aktivitet och engagemang.
•    Community management - skapa engagerade följare.
•    Hålla dig uppdaterad på trender för att ständigt ligga i framkant med det innehåll vi skapar.
•    Säkerställa en bra dialog mellan olika avdelningar för att kunna skapa det bästa innehållet.
•    Stärka Lidl´s varumärke och kännedom på sociala medier.
Du ingår i Online-teamet på Marknadsavdelningen och har ett nära samarbete med hela marknadsavdelning. Du rapporterar till Teamchefen för Digital Marketing & Social Media.

Din profil

Vi söker en kommunikativ, engagerad och proaktiv person. Vi ser att du är en specialist inom sociala medier med gedigen erfarenhet av att jobba strategiskt och taktisk med content på plattformar som Instagram, Facebook och Youtube m.fl. 
•    Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation- och marknadsföring.
•    3-4 års arbetslivserfarenhet av kommunikation i digitala kanaler, gärna från contentbyrå eller marknadsavdelning. 
•    Du är kreativ, kommunikativ, social och strukturerad.
•    Du är vass på att fånga upp snackisar och trender  
•    Du är ansvarstagande och initiativrik, och tycker om att nå uppsatta mål och visioner.
•    Du är driven, självgående, duktig på kommunikation och tänker alltid utifrån målgruppen.
•    Goda kunskaper i Facebook Business Manager och Facebook Ads Manager. 
•    Kunskaper i Emplifi samt Google analytics är meriterande
•    Du är en vass kommunikatör och en kreativ tänkare med ett öga för det visuella. 
•    Du har flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift (tyska språkkunskaper är meriterande).

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. 

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Tjänsten är ett vikariat. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 22 februari 2023
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Social Media Manager - vikariat

Ansök    Jan 30    Lidl Sverige KB    Marknadskommunikatör
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Ligger du vaken om nätterna och grubblar över hur In... Visa mer
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Ligger du vaken om nätterna och grubblar över hur Instagrams algoritm fungerar? Är du trött på att ständigt se perfekta bilder på recept (som du aldrig kommer kunna laga för du äger ingen mandolin) från alla dagligvaruhandels konton. 

Vill du skapa social content som på riktigt resonerar med målgruppen? 
Då tycker jag att du ska läsa vidare, detta kan vara ett jobb för dig!

Din roll

I rollen som Sociala Media Manager arbetar du med att skapa och planera content och kampanjer. Du arbetar nära hela vår kommersiella avdelning för att, genom content på sociala medier, driva engagemang och skapa en ökad varumärkeskännedom.
Du är även kravställare mot våra byråpartners och säkrar att vi strategiskt nyttjar sociala medier på bästa sätt. Du deltar i planering, utförande och utvärdering av kampanjer (organiskt & köpt) i sociala kanaler och arbetar proaktivt för att öka effekten av Lidl´s digitala närvaro. I rollen ingår bland annat: 
•    Ansvarig för vår Social strategi.
•    Planera, publicera och löpande optimera innehåll med god framförhållning.
•    Löpande följa upp och analysera aktivitet och engagemang.
•    Community management - skapa engagerade följare.
•    Hålla dig uppdaterad på trender för att ständigt ligga i framkant med det innehåll vi skapar.
•    Säkerställa en bra dialog mellan olika avdelningar för att kunna skapa det bästa innehållet.
•    Stärka Lidl´s varumärke och kännedom på sociala medier.
Du ingår i Online-teamet på Marknadsavdelningen och har ett nära samarbete med hela marknadsavdelning. Du rapporterar till Teamchefen för Digital Marketing & Social Media.

Din profil

Vi söker en kommunikativ, engagerad och proaktiv person. Vi ser att du är en specialist inom sociala medier med gedigen erfarenhet av att jobba strategiskt och taktisk med content på plattformar som Instagram, Facebook och Youtube m.fl. 
•    Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation- och marknadsföring.
•    3-4 års arbetslivserfarenhet av kommunikation i digitala kanaler, gärna från contentbyrå eller marknadsavdelning. 
•    Du är kreativ, kommunikativ, social och strukturerad.
•    Du är vass på att fånga upp snackisar och trender  
•    Du är ansvarstagande och initiativrik, och tycker om att nå uppsatta mål och visioner.
•    Du är driven, självgående, duktig på kommunikation och tänker alltid utifrån målgruppen.
•    Goda kunskaper i Facebook Business Manager och Facebook Ads Manager. 
•    Kunskaper i Emplifi samt Google analytics är meriterande
•    Du är en vass kommunikatör och en kreativ tänkare med ett öga för det visuella. 
•    Du har flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift (tyska språkkunskaper är meriterande).

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. 



Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Tjänsten är ett vikariat. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 13 februari 2023
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Content manager

Ansök    Jan 16    Ls Jobbet AB    Marknadskommunikatör
Tycker du om att skapa innehåll som konverterar och engagerar? Har du dessutom en passion för content marketing och dess påverkan på varumärket? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som Content manager hos oss på KungSängen! Rollen är perfekt för dig som har arbetat några år i en liknande roll alternativt på byråsidan och vill fortsätta att utvecklas och ansvara för dessa områden. Om rollen Som Content manager ansvarar du för att utveckla vår content... Visa mer
Tycker du om att skapa innehåll som konverterar och engagerar? Har du dessutom en passion för content marketing och dess påverkan på varumärket? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som Content manager hos oss på KungSängen! Rollen är perfekt för dig som har arbetat några år i en liknande roll alternativt på byråsidan och vill fortsätta att utvecklas och ansvara för dessa områden.
Om rollen
Som Content manager ansvarar du för att utveckla vår content marketing. Du säkerställer att vi syns i rätt kanaler med ett budskap som når fram och skapar intresse för vårt varumärke samt genererar merförsäljning. Du utvecklar vår contentstrategi utefter övergripande varumärkeskoncept genom att identifiera relevanta kanaler. Vidare arbetar du även operativt med att ta fram texter samt kravställa produktion av bild/videomaterial från vår inhouseavdelning alternativt i samarbete med byråer.
Exempel på dina kommande arbetsuppgifter:
Utveckla och hantera vår kanalstrategi och contentplan, vilket innefattar primärt vår hemsida, sociala medier, PR
Skriva kommersiella budskap till externa kanaler och till vår hemsida
Driva, utveckla & följa upp samarbeten
Genomföra månadsuppföljningar
Hantera pressförfrågningar och öka vår synlighet i media, koordinera svar samt skriva pressmeddelanden
Publicera material på intranätet från marknadsavdelningen

Du blir en viktig del av vårt inhouse-team bestående av AD och digital designer och ni kommer tillsammans att arbeta fram kampanjidéer och budskap, där du har ansvar för content. Du har även ansvar för att säkerställa att textinnehållet i all vår kommunikation linjerar med varumärkestonalitet och målgrupp.
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att utveckla content strategier och innehåll i sociala medier och PR. Du har tidigare erfarenhet av copywriting, det vill säga att skapa kommersiella texter anpassat för olika målgrupper och kanaler. Vi ser även att du har erfarenhet av projektledning och att kravställa gentemot byråer. Har du kunskap om SEO ser vi det som meriterade.
Som person är du driven, utåtriktad och självgående. Du är en kreativ idéspruta och har passion för bra innehåll. Dessutom är du lösningsorienterad och trivs i en miljö med omväxling och där ingen dag är den andra lik. Självklart är du vass vid pennan och ser vikten av ordets betydelse. Du drivs av att skapa text och innehåll som är anpassat för olika kanaler och målgrupper.
Vårt erbjudande
Hos oss får du arbeta i ett team med engagerade kollegor där vi har en varm, stöttande, delaktig och prestigelös kultur. Du får möjlighet att vara med på en spännande tillväxtresa i en ny roll, där utvecklingen av vårt varumärke och vår kommunikation är centralt.
Att jobba hos oss
KungSängen är en slimmad organisation trots att vi finns i nästan hela landet. Här är varje individ en oerhört viktig kugge i maskineriet där alla har ett gemensamt mål – att överträffa kundens förväntan. På KungSängen är vi personliga, ärliga och jordnära och arbetsmiljön präglas av arbetsglädje, samarbete och utvecklingsvilja. Kostnadsmedvetenhet, kvalitetsmedvetenhet och miljömedvetenhet är viktiga ledord för oss. Vi strävar efter mångfald och en inkluderande arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad.
Läs mer om KungSängen som arbetsplats på www.kungsangen.com/jobba-hos-oss.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på KungSängens huvudkontor i Barkarby.
Sista ansökningsdag är 12 februari 2023, men urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor rörande tjänsten kontakta marknad- & kommunikationschef Annelie Söderberg, [email protected]
Välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet av att utveckla content strategier och innehåll i sociala medier och PR
Erfarenhet av copywriting
Erfarenhet av projektledning och kravställning gentemot byråer
God svenska i både tal och skrift

Meriterande
Kunskap om SEO



Om arbetsgivaren - KungSängen
KungSängen grundades 1998 och är Sveriges största sängkedja med Ca: 50 butiker och över 300 anställda runt om i Sverige, från Trelleborg i söder till Luleå i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder. KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet. Visa mindre

Social Media Manager - vikariat

Ansök    Feb 7    Lidl Sverige KB    Marknadskommunikatör
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Ligger du vaken om nätterna och grubblar över hur In... Visa mer
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Ligger du vaken om nätterna och grubblar över hur Instagrams algoritm fungerar? Är du trött på att ständigt se perfekta bilder på recept (som du aldrig kommer kunna laga för du äger ingen mandolin) från alla dagligvaruhandels konton. 

Vill du skapa social content som på riktigt resonerar med målgruppen? 
Då tycker jag att du ska läsa vidare, detta kan vara ett jobb för dig!

Din roll

I rollen som Sociala Media Manager arbetar du med att skapa och planera content och kampanjer. Du arbetar nära hela vår kommersiella avdelning för att, genom content på sociala medier, driva engagemang och skapa en ökad varumärkeskännedom.
Du är även kravställare mot våra byråpartners och säkrar att vi strategiskt nyttjar sociala medier på bästa sätt. Du deltar i planering, utförande och utvärdering av kampanjer (organiskt & köpt) i sociala kanaler och arbetar proaktivt för att öka effekten av Lidl´s digitala närvaro. I rollen ingår bland annat: 
•    Ansvarig för vår Social strategi.
•    Planera, publicera och löpande optimera innehåll med god framförhållning.
•    Löpande följa upp och analysera aktivitet och engagemang.
•    Community management - skapa engagerade följare.
•    Hålla dig uppdaterad på trender för att ständigt ligga i framkant med det innehåll vi skapar.
•    Säkerställa en bra dialog mellan olika avdelningar för att kunna skapa det bästa innehållet.
•    Stärka Lidl´s varumärke och kännedom på sociala medier.
Du ingår i Online-teamet på Marknadsavdelningen och har ett nära samarbete med hela marknadsavdelning. Du rapporterar till Teamchefen för Digital Marketing & Social Media.

Din profil

Vi söker en kommunikativ, engagerad och proaktiv person. Vi ser att du är en specialist inom sociala medier med gedigen erfarenhet av att jobba strategiskt och taktisk med content på plattformar som Instagram, Facebook och Youtube m.fl. 
•    Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation- och marknadsföring.
•    3-4 års arbetslivserfarenhet av kommunikation i digitala kanaler, gärna från contentbyrå eller marknadsavdelning. 
•    Du är kreativ, kommunikativ, social och strukturerad.
•    Du är vass på att fånga upp snackisar och trender  
•    Du är ansvarstagande och initiativrik, och tycker om att nå uppsatta mål och visioner.
•    Du är driven, självgående, duktig på kommunikation och tänker alltid utifrån målgruppen.
•    Goda kunskaper i Facebook Business Manager och Facebook Ads Manager. 
•    Kunskaper i Emplifi samt Google analytics är meriterande
•    Du är en vass kommunikatör och en kreativ tänkare med ett öga för det visuella. 
•    Du har flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift (tyska språkkunskaper är meriterande).

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. 

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Tjänsten är ett vikariat. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 22 februari 2023
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Trainee Marknadsföring

Ansök    Sep 28    Lidl Sverige KB    Marknadskommunikatör
Vi arbetar ständigt med att bygga Lidls varumärke genom att ta fram kommunikationsstrategier såväl internt som externt, omvärldsbevaka och analysera hur Lidl kan nå synlighet med sina kampanjer på bästa sätt i alla kanaler. Vi arbetar kreativt och varierat för att alltid ligga steget före och bygga företagets varumärke. Placering på vårt huvudkontor i Barkarbystaden. Om Lidl Att jobba på Lidl är inte som något annat. Vi är ett svenskt bolag i en stor, inte... Visa mer
Vi arbetar ständigt med att bygga Lidls varumärke genom att ta fram kommunikationsstrategier såväl internt som externt, omvärldsbevaka och analysera hur Lidl kan nå synlighet med sina kampanjer på bästa sätt i alla kanaler. Vi arbetar kreativt och varierat för att alltid ligga steget före och bygga företagets varumärke. Placering på vårt huvudkontor i Barkarbystaden.
Om Lidl
Att jobba på Lidl är inte som något annat. Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2021 certifierad arbetsgivare där du får möjlighet att växa tillsammans med oss och utmana branschen i samarbete med dina kollegor.
Din roll
Under 1,5 inspirerande och intensiva utbildningsår får du en gedigen inblick i vår organisation och vårt arbetssätt. Vi är väldigt måna om att alla anställda, oavsett position, ska ha en god förståelse för vår kärnverksamhet – butiksförsäljning. Därför inleds traineeprogrammet med ca 1 månads utbildning/arbete inom vår försäljningsorganisation samt introduktion på din huvudavdelning. Du får under denna period även möjlighet att vara på ett av våra centrallager, med syfte att få förståelse för våra processer inom marknad.
Nästa del utgörs av en s.k. utvecklingsfas där du arbetar 3 månader inom din huvudinriktning marknad. Därefter följer 3 månader inom en delinriktning som vi väljer tillsammans med dig, dels utifrån ditt intresse och dels utifrån verksamhetens behov. Och utöver det väljs ytterligare en 3 månader lång delinriktning för att bredda din förståelse och kunskaper.
Under traineeprogrammets sista och fördjupande fas arbetar du under 6 månader på avdelningen marknad inom din huvudinriktning. Efter traineeprogrammet startar du din karriär på vår marknadsavdelning och kan se fram mot en spännande utveckling i en spännande bransch.
Din profil
Vi tror att du har en akademisk utbildning, med inriktning mot marknadsföring eller kommunikation. Stor vikt läggs vid din kommunikativa förmåga och känsla för att uttrycka dig i tal och skrift. Utöver kravet att vara en duktig skribent och ha vana av att använda det svenska språket ser vi kunskaper i tyska som mycket meriterande då det är vårt koncernspråk.
För att trivas hos oss är du en driven, öppen och initiativrik person. Du är nyfiken, kreativ och har en stark vilja att förstå sammanhang och lära dig nya saker.
Vi erbjuder
Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde 1 mars 2022.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är 21 oktober 2021, dock kommer ansökningarna hanteras löpande.
Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Marknadskommunikatör

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen. Sandvik är världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala lösningar och hållbarhetsdrivande teknik för gruv- och entreprenadindustrin. Tillämpningsområdena täcker bergborrning, bergbearbetning, lastning och transport, tunneldrivning och bergbrytning. Under år 2020 uppgick intäkterna till cirka 33,6 miljarder SEK med omkring 12 500 medarbetare i kvarvarande verksamhet.

Avslutningsvis är Sandvik övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder.

Dina arbetsuppgifter
Vill du tillhöra ett globalt bolag och utveckla marknadsavdelningen? Nu finns möjligheten för dig som är ny i karriären eller har tidigare erfarenheter inom marknad och kommunikation att ta dig an konsultrollen som marknadskommunikatör på svenska marknadsbolaget Sandvik Mining and Construction!

Som marknadskommunikatör inom Sandvik Mining and Construction kommer du vara en del av Sandviks marknadsavdelning. Du kommer i en självgående roll aktivt delta i aktuella projekt genom att planera, genomföra och utvärdera marknadsaktiviteter. I rollen arbetar du med löpande uppdateringar i intranätet och på hemsidan för att publicera information och artiklar. Rollen innebär även att arbeta med administrationen och framtagandet av material som exempelvis nyhetsbrev, inbjudningar, montrar och annonser. I arbetsuppgifterna ingår också att upprätthålla och utveckla organisationens sociala medier. Resor förekommer i rollen då man kommer planera och medverka på mässor anordnade av Sandvik runt om i Sverige. I ditt dagliga arbete kommer du kommunicera och samarbeta med ett brett kontaktnät av intern personal på Sandvik.

Uppdraget är på heltid med start omgående, med arbetsplats i Järfälla och arbetstiderna är kontorstider. Utöver detta så kommer du som konsult på Clockwork att ha en konsultchef som följer din karriärutveckling och stöttar dig i ditt dagliga arbete!

Din profil
För följande konsultuppdrag ser vi att du som söker är en engagerad marknadskommunikatör som vill utvecklas i din yrkesroll och ta nästa steg karriären. Utifrån erfarenhet av studier eller arbetslivserfarenhet har du börjat uppskatta att arbeta med varierande arbetsuppgifter då rollen innefattar att arbeta parallellt med olika projekt. Att arbeta i projekt gör att du även trivs med att bygga och vidhålla starka relationer både med kollegor och kunder. Vi ser att du är en initiativtagande person då du som konsult kommer få vara med och utveckla såväl befintliga som nya projekt för Sandviks marknadsavdelning. En annan viktig egenskap i denna roll är att du är en kommunikativ person som drivs av mötet med människor.

Krav för tjänsten är att du har gymnasial utbildning samt erfarenhet av marknadsföring genom studier eller arbetslivserfarenhet. Systemkrav för rollen är att du behärskar Officepaketet väl, meriterande är om du har erfarenhet att arbeta i Adobe suite. Övrigt krav är att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med digital marknadsföring och kommunikation. Meriterande för tjänsten är även om du har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och kommunikation. Har du dessutom erfarenhet av text- och bildproduktion är det ett plus.


Ansökan
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund med möjligheter till fortsatt anställning hos kund. Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker genom att klicka på "Sök jobbet", fyll i dina kontaktuppgifter samt bifoga personligt brev och CV.

Har du frågor om processen, kontakta Johanna Jonsson på 073-351 27 87.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Marknadskommunikatör

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen. Sandvik är världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala lösningar och hållbarhetsdrivande teknik för gruv- och entreprenadindustrin. Tillämpningsområdena täcker bergborrning, bergbearbetning, lastning och transport, tunneldrivning och bergbrytning. Under år 2020 uppgick intäkterna till cirka 33,6 miljarder SEK med omkring 12 500 medarbetare i kvarvarande verksamhet.

Avslutningsvis är Sandvik övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder.

Dina arbetsuppgifter
Vill du tillhöra ett globalt bolag och utveckla marknadsavdelningen? Nu finns möjligheten för dig som är ny i karriären eller har tidigare erfarenheter inom marknad och kommunikation att ta dig an konsultrollen som marknadskommunikatör på svenska marknadsbolaget Sandvik Mining and Construction!

Som marknadskommunikatör inom Sandvik Mining and Construction kommer du vara en del av Sandviks marknadsavdelning. Du kommer i en självgående roll aktivt delta i aktuella projekt genom att planera, genomföra och utvärdera marknadsaktiviteter. I rollen arbetar du med löpande uppdateringar i intranätet och på hemsidan för att publicera information och artiklar. Rollen innebär även att arbeta med administrationen och framtagandet av material som exempelvis nyhetsbrev, inbjudningar, montrar och annonser. I arbetsuppgifterna ingår också att upprätthålla och utveckla organisationens sociala medier. Resor förekommer i rollen då man kommer planera och medverka på mässor anordnade av Sandvik runt om i Sverige. I ditt dagliga arbete kommer du kommunicera och samarbeta med ett brett kontaktnät av intern personal på Sandvik.

Uppdraget är på heltid med start omgående, med arbetsplats i Järfälla och arbetstiderna är kontorstider. Utöver detta så kommer du som konsult på Clockwork att ha en konsultchef som följer din karriärutveckling och stöttar dig i ditt dagliga arbete!

Din profil
För följande konsultuppdrag ser vi att du som söker är en engagerad marknadskommunikatör som vill utvecklas i din yrkesroll och ta nästa steg karriären. Utifrån erfarenhet av studier eller arbetslivserfarenhet har du börjat uppskatta att arbeta med varierande arbetsuppgifter då rollen innefattar att arbeta parallellt med olika projekt. Att arbeta i projekt gör att du även trivs med att bygga och vidhålla starka relationer både med kollegor och kunder. Vi ser att du är en initiativtagande person då du som konsult kommer få vara med och utveckla såväl befintliga som nya projekt för Sandviks marknadsavdelning. En annan viktig egenskap i denna roll är att du är en kommunikativ person som drivs av mötet med människor.

Krav för tjänsten är att du har gymnasial utbildning samt erfarenhet av marknadsföring genom studier eller arbetslivserfarenhet. Systemkrav för rollen är att du behärskar Officepaketet väl, meriterande är om du har erfarenhet att arbeta i Adobe suite. Övrigt krav är att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med digital marknadsföring och kommunikation. Meriterande för tjänsten är även om du har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och kommunikation. Har du dessutom erfarenhet av text- och bildproduktion är det ett plus.


Ansökan
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund med möjligheter till fortsatt anställning hos kund. Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker genom att klicka på "Sök jobbet", fyll i dina kontaktuppgifter samt bifoga personligt brev och CV.

Har du frågor om processen, kontakta Johanna Jonsson på 073-351 27 87.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör till Midsummer!

Är du en duktig kommunikatör med bred erfarenhet och bra kontaktnät? Eller kanske journalist och vill byta spår? Vill du tillhöra ett team där det uppskattas att vara både nyfiken och noggrann och som hugger tag i allt från delårsrapporter till kampanjtexter i sociala meder? Midsummer söker en kommunikatör som vill jobba proaktivt med den senaste tekniken inom solenergi och berätta om den för hela världen. Låter det intressant? Ta chansen! Om företaget M... Visa mer
Är du en duktig kommunikatör med bred erfarenhet och bra kontaktnät? Eller kanske journalist och vill byta spår? Vill du tillhöra ett team där det uppskattas att vara både nyfiken och noggrann och som hugger tag i allt från delårsrapporter till kampanjtexter i sociala meder?
Midsummer söker en kommunikatör som vill jobba proaktivt med den senaste tekniken inom solenergi och berätta om den för hela världen. Låter det intressant? Ta chansen!

Om företaget
Midsummer är ett börsnoterat svenskt snabbväxande företag i den expansiva solcellsbranschen. Midsummer säljer diskret designade solpaneler som produceras i Sverige med 90 % lägre CO2-avtryck än konventionella solpaneler. I produktportföljen finns diskreta solpaneler för falsade plåttak, takpannor och papptak. Försäljningen sker genom egna säljare och installationer sker med egna team av installatörer samt underentreprenörer.

På Midsummer är de idag ca 95 anställda.

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör hos Midsummer arbetar du nära kommunikationschefen, marknadsteamet och företagets projektledare. Inledningsvis består det dagliga arbetet till stor del av att avlasta och stötta kommunikationschefen i arbetet att bland annat producera pressmeddelanden och material för egna kanaler, samt bearbeta media.
Arbetet innehar ett stort fokus på PR och du kommer även att arbeta med mediebevakning, uppföljningar och utvärderingar.
I arbetsuppgifterna är kanske den viktigaste punkten att verka som ett bollplank mot kommunikationschefen för att tillsammans lyfta arbetet ytterligare.

Rollen innefattar uppgifter såsom att:

- Skriva och publicera pressmeddelanden
- Stå för stor del av research
- Skriva debattartiklar, LinkedIn-poster, faktatexter
- Bistå med text för innehåll till årsredovisningens framvagn
- Mediebevakning, uppsamling och analys av insatser
- Mediebearbetning - aktivt bearbeta utvalda medier via personlig kontakt
- Vara ett bollplank för kommunikationen
- Forma text utifrån vinkling, budskap och mottagare
- Kvalitetskontrollera textmaterial
- Följa upp och utvärdera kommunikationsinsatser

För att trivas i rollen behöver du uppskatta en kort startsträcka och med det axla förväntningarna till att vara självgående ganska snart. Du bör ha 3-5 års erfarenhet från liknande roll eller likvärdig erfarenhet.


Din profil
Som person behöver du uppskatta tidskrävande arbeten i en högt avancerad teknisk bransch där du får använda din förmåga att omvandla komplexa tekniska ämnen till nivåer som gör om det svåra till det enkla i en text. Det är till din fördel om du redan har ett nätverk inom annan bransch då det tillför ett mervärde att nå utanför teknikbranschen. Utöver det behövs idérikedom, kreativitet, nyhetsnäsa och tålamod att jobba med research i större omfattning. Om du är en extremt noggrann språkpolis är det ett stort plus.

För att trivas i sammanhanget ser vi att du är:

- Skribent med PR-kompetens
- Strukturerad och ordningsam producent
- Har en bra nyhetsnäsa och ett korröga
- Idérik
- Uppskattar research och faktabaserat arbete
- Har ett etablerat nätverk inom exempelvis affärsmedia, inredning/lifestyle, teknik
- Positiv, vetgirig och lösningsorienterad
- Flexibel och självgående

Det är meriterande om du har arbetat som journalist, PR-konsult eller kommunikatör på internationellt företag.
För att kvalificera dig och trivas med arbetsuppgifterna behöver du vara flytande på avancerad nivå i både svenska och engelska.


Ansökningsförfarande
I den här rekrytering efterfrågar vi din portfolio, tex pressmeddelanden, blogginlägg, publicerade artiklar, som del av ansökan. Vänligen uppmärksamma det för att vara del av processen.

Midsummer samarbetar med Skill Rekrytering & Bemanning AB som jobbar löpande med urval och intervjuer. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Anna Carlbaum, [email protected] alt 08-120 971 73.

Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg.
A talent hub, helt enkelt. Visa mindre

Kommunikationschef till Midsummer

Ansök    Maj 16    Skill    Marknadskommunikatör
Om företaget Midsummer är ett snabbväxande svenskt solcellsbolag. Företaget säljer sin egenutvecklade tillverkningsmaskin DUO som används för produktion av lätta, flexibla tunnfilmssolceller. Dessa paneler används exempelvis för byggnadsintegrerade tak, installationer på membrantak och fordonsintegrationer. Midsummer noterades på First North i juni 2018. Företaget befinner sig i en expansionsfas och stärker nu upp teamet. På Midsummer är de idag ca 100 ans... Visa mer
Om företaget
Midsummer är ett snabbväxande svenskt solcellsbolag. Företaget säljer sin egenutvecklade tillverkningsmaskin DUO som används för produktion av lätta, flexibla tunnfilmssolceller. Dessa paneler används exempelvis för byggnadsintegrerade tak, installationer på membrantak och fordonsintegrationer. Midsummer noterades på First North i juni 2018. Företaget befinner sig i en expansionsfas och stärker nu upp teamet. På Midsummer är de idag ca 100 anställda.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som kommunikationschef är både strategisk och operativt. Rollen ansvarar för utvecklandet och implementationen av en kommunikationsstrategi för investerare (IR) och för kundgruppen kommersiella fastighetsägare i Sverige och internationellt.

Operativa uppgifter som ingår IR-arbetet är projektledning och framtagande av material till kvartalsrapporter, uppdatering av hemsida, organisering av investerarträffar samt skapande av väldesignat presentationsmaterial för dessa. Arbetet sker i tätt samarbete med en PR-byrå ansvarig för pressmeddelanden.

I arbetet med kommunikation till kommersiella fastighetsägare behöver kommunikation ske i kanaler och med budskap som når flera olika typer av aktörer i värdekedjan fram till slutkunden såsom; konsulter, installatörer och fastighetsägare på flertalet geografiska marknader. Detta arbete sker i ett tätt samarbete med marknads- och försäljningsavdelningen. Kommunikationschefen rapporterar till VD.


Din profil
Vi söker dig som har:
• En akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande.
• Erfarenhet av att ta fram kommunikationsstrategier och implementera dessa operativt.
• Erfarenhet av kommunikation för investerare (IR).
• Erfarenhet av att arbeta med fysiska kanaler och digitala kanaler.
• Erfarenhet av kommunikation av tekniska produkter för fastighetsbranschen på den internationella marknaden.
• Förmåga att kommunicera tekniska produkter till både den breda allmänheten och till tekniska kundgrupper.

Som person är du driven, öppen och tillmötesgående. Du är engagerad, har god samarbetsförmåga och trivs i en miljö där man hjälps åt och där egna idéer och initiativ tas tillvara.

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Östlund, [email protected]

Väl mött med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt. Visa mindre

Social Media Manager

Ansök    Jun 14    Lidl Sverige KB    Marknadskommunikatör
Har du ett brinnande intresse för digitala kommunikationskanaler och håller dig ständigt uppdaterad på trenderna inom området? Läs vidare, detta kan vara ett jobb för dig! Om Lidl Ta chansen att arbeta för ett Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna ... Visa mer
Har du ett brinnande intresse för digitala kommunikationskanaler och håller dig ständigt uppdaterad på trenderna inom området? Läs vidare, detta kan vara ett jobb för dig!
Om Lidl
Ta chansen att arbeta för ett Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkabystaden, Stockholm.
Din roll
Som Social Media Manager arbetar du självständigt med att driva och utveckla arbetet och användandet av sociala medier som marknadsförings- och kommunikationskanal. Du deltar i planering, utförande och utvärdering av kampanjer i sociala kanaler och arbetar proaktivt för att utöka Lidls digitala närvaro. I rollen ingår bland annat:
Planera, publicera och löpande optimera innehåll med god framförhållning.
Skapa och dela relevant innehåll samt mäta, följa upp och analysera aktivitet och engagemang.
Community management - skapa engagerade följare
Genom lyhördhet och kreativitet självständigt skapa relevant innehåll i våra kanaler
Hålla dig uppdaterad på trender för att ständigt ligga i framkant
Säkerställa en bra dialog mellan olika avdelningar för att kunna skapa det bästa innehållet
Stärka Lidls varumärket och kännedom på sociala medier

Du ingår i Online-teamet på Marknadsavdelningen och har ett nära samarbete med vår kundtjänst. Du rapporterar till Teamchefen för Digital Marketing & Social Media.
Din profil
Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation- och marknadsföring.
3-4 års arbetslivserfarenhet av kommunikation i digitala kanaler, gärna från kommunikationsbyrå eller marknadsavdelning.
Du är flexibel, kommunikativ, social och strukturerad.
Du är ansvarstagande och initiativrik, och tycker om att nå uppsatta mål och visioner.
Du är driven, självgående, duktig på kommunikation och tänker alltid utifrån kundnyttan.
Du är duktig på att formulera dig och skapa intressant innehåll, främst på, Facebook, Instagram och på webben.
Kunskaper i Google Analytics, Facebook Business Manager och Facebook Ads Manager.
Kunskaper i Adobe Creative Cloud
Du är en vass kommunikatör och en kreativ tänkare med ett öga för det visuella.
Du har flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift (tyska språkkunskaper är meriterande).

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; [email protected]
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 23 juni 2021.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre