Lediga jobb som Fastighetschef i Järfälla

Se lediga jobb som Fastighetschef i Järfälla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Järfälla som finns hos arbetsgivaren.

In- uthyrare

Ansök    Okt 9    Bemannia AB (Publ.)    Fastighetschef
Nu söker vi en in- uthyrare till Järfälla kommun. Om uppdraget Uppdraget är på heltid med start i november och förväntas pågå 4-6 månader. Arbetet utförs till största del på plats. Dina arbetsuppgifter Som in-uthyrare blir din roll central, du kommer arbeta främst med enhetschefen, avdelningschefen och fastighetsstrategen. Du är van att jobba med externa hyresvärdar och kommersiella lokaler samt in och- uthyrningsavtal. Järfälla Kommun går över till m... Visa mer
Nu söker vi en in- uthyrare till Järfälla kommun.
Om uppdraget
Uppdraget är på heltid med start i november och förväntas pågå 4-6 månader. Arbetet utförs till största del på plats.
Dina arbetsuppgifter

Som in-uthyrare blir din roll central, du kommer arbeta främst med enhetschefen, avdelningschefen och fastighetsstrategen. Du är van att jobba med externa hyresvärdar och kommersiella lokaler samt in och- uthyrningsavtal. Järfälla Kommun går över till marknadshyra för externa hyresgäster och har pågående hyresförhandlingar.

Medverka i omförhandlingar och tvister med andra fastighetsägare.
Förhandla nya hyresavtal med externa hyresgäster.
Medverka i avtalsfrågor i tidigt skede av samhällsbyggandsprocessen där kommunen hyr in lokaler från externa fastighetsägare.
Stötta och följa upp förvaltarna i förvaltnings- och avtalsfrågor.
Ansvara för hyreskontakter.

Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på förvaltningsenheten och internt inom kommunen, samt med hyresgäster och fastighetsägare. Eftersom arbetet innebär interna och externa kontakter är det viktigt att du är tydlig, både i tal och skrift samt är kommunikativ och har social förmåga.
Dina kvalifikationer
Du har akademisk utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom fastighet, juridik eller annat relevant område.
10 års erfarenhet från liknande roll.


Meriterande 

All erfarenhet inom branschen är självklart meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 251015. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Project Manager till Plantagen

På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som ... Visa mer
På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!
 

 

Om rollen

Som Project Manager Plantagen Sverige ingår du i ett team tillsammans med Project Manager Plantasjen Norge och Operations Manager. Tillsammans ansvarar teamet för att butikernas inköp av produkter och tjänster för fastighetsdrift, såsom el/värme, säkerhet, städning, avfallshantering, skadedjursbekämpning, service och reparationer, sker så ändamålsenligt och kostnadseffektivt som möjligt.

Du kommer att ha daglig kontakt med butiker och leverantörer för att säkerställa att driften fungerar smidigt. Du behöver bilda dig en uppfattning om rådande status på butikernas olika installationer och planera för kommande åtgärder, samt tillse att Plantagen följer gällande och framtida lagkrav. Du förväntas arbeta på kort sikt med att lösa problem som uppstår och på lång sikt med att förhindra problem från att uppstå.

Du kommer att driva projekt för att förbättra butikernas förutsättningar inom ramen för fastighetsdrift, och tillsammans med Operations Manager regelbundet konkurrensutsätta existerande leverantörer för att optimera servicegrad och kostnad. Att upprätthålla ett nära och väl fungerande samarbete med andra avdelningar, butikschefer och butikspersonal är en förutsättning för arbetet, och du förväntas kunna vara på plats i butik vid behov.

Vid nyöppning eller nedläggning av butik fungerar du som projektledare som håller ihop och följer upp projektplan och framdrift, ansvarar för att involvera och informera relevanta interna och externa resurser, och ser till att projektet håller tidsplan och budget.

 

Arbetsuppgifter


• Stötta butiker med åtgärder och kontakter för att säkerställa löpande drift
• Kommunicera och förhandla med leverantörer
• Följa upp och analysera levererade tjänster och kostnader löpande
• Identifiera och hantera risker samt föreslå lösningar på eventuella utmaningar
• Projektleda nyöppningar/nedläggningar av butiker
• Kontinuerligt utvärdera och förbättra metodik och arbetsprocesser för att uppnå bättre service och lägre kostnader
• Säkerställa att lagkrav uppfylls

 

Kravprofil


• God förståelse för svenska och engelska, i tal och skrift
• Vana vid att hantera Office-paketet
• God kunskap om databearbetning i framför allt Excel
• Erfarenhet av projektledning, avtalshantering och förhandling
• Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och arbeta självständigt
• Strukturerad, proaktiv och lösningsorienterad
• Tidigare erfarenhet av Plantagens anläggningar och butiksdrift är meriterande
• B-körkort krävs

 

Placeringsort är Barkarby, Stockholm, och du rapporterar till Operations Manager. För frågor gällande tjänsten kontakta Maria Troselius, [email protected].

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart så möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teamchef fastighetsorganisation

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som ... Visa mer
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Arbetar du inom fastighet och är nyfiken på något nytt? Vill du vara med på vår resa mot 300 butiker? Har du även tidigare chefserfarenhet och trivs som bäst när du får arbeta tillsammans med andra? Då tycker vi att du ska läsa vidare om teamchefsrollen hos oss på Lidl Sveriges fastighetsorganisation!

Din roll

Teamet som du ansvarar för arbetar med alla organisatoriska uppgifter inom fastighet och består av 3 projektledare och 2 administratörer.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
•    Hantering av masterdata, godkännandeprocesser och följa upp budgetutveckling.
•    Bearbeta nyckeltal och skapa projektrelaterade rapporter.
•    Supportera såväl tekniskt som administrativt i samtliga fastighetssystem och ansvara för dataunderhåll i dessa system.
•    Godkänna underlag för potentiella nya lägen.
•    Följa investeringar och budgetar inklusive slutredovisning.
•    Agera stöd till de regionala fastighetskontoren i avtalsförvaltning kopplat till vår fastighetsportfölj.
•    Administrera och följa avtal som löper ut.
Du rapporterar till fastighetschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom fastighet, ekonomi eller liknande och har 3 års erfarenhet av att arbeta inom fastighetsbranschen. Du har även ledarskapserfarenhet och är mån om att stötta, motivera och inspirera dina medarbetare. Som person är du initiativrik, flexibel och kvalitetsmedveten. Du trivs i en beslutsfattande roll, har ett utvecklings- och prestationsorienterat arbetssätt samt en mycket god organiseringsförmåga. Du är analytisk, relationsorienterad och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Eftersom du har regelbunden kontakt med våra kollegor i Tyskland är tyskakunskaper meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen [email protected]. I tjänsten som teamchef ingår även förmånsbil.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 26 juli. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Teamchef fastighet portfolio management

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som ... Visa mer
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Arbetar du i en strategisk roll inom fastighet och är nyfiken på något nytt? Vill du vara med på vår resa mot 300 butiker? Har du även tidigare chefserfarenhet och trivs som bäst när du får arbeta tillsammans med andra? Då tycker vi att du ska läsa vidare om teamchefsrollen som ansvarar för vår fastighetsportfölj på Lidl Sverige!


Din roll

Teamet som du ansvarar för arbetar med Lidl Sveriges fastighetsportfölj och består av 6 projektledare.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
•    Arbete med den långsiktiga planeringen samt detaljplanering.
•    Granskning av nya objektförslag från de fyra regionala fastighetskontoren och upprättande av provrapporter för fastighetsdirektören.
•    Löpande analys av fastighetsportföljen samt ansvara för fastighetskontorens implementeringsriktlinjer tillsammans med fastighetschefen.
•    Granskning av projektförslag (modernisering, utbyggnad, specialprojekt) och utveckling av beslutsunderlag för ledningsgruppen.
•    Styrning av den regionala verksamheten för att minska kvarvarande ytbestånd alternativt hyra ut i andra hand.
•    Vara kontaktperson i marknadsföringsfrågor.
•    Ansvar för och vidareutveckling av fastighetsportföljens riktlinjer och processer.
Du rapporterar till fastighetschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom fastighet, ekonomi eller liknande och har 3 års erfarenhet med att jobba i en strategisk roll inom fastighet. Du har även ledarskapserfarenhet och är mån om att stötta, motivera och inspirera dina medarbetare. Som person är du initiativrik, flexibel och kvalitetsmedveten. Du trivs i en beslutsfattande roll, har ett utvecklings- och prestationsorienterat arbetssätt samt en mycket god prioriteringsförmåga. Din sociala kompetens är stark och du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Eftersom du har regelbunden kontakt med våra kollegor i Tyskland är tyskakunskaper meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen [email protected]. I tjänsten som teamchef ingår även förmånsbil.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 26 juli. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Teamchef fastighet portfolio management

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som ... Visa mer
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Arbetar du i en strategisk roll inom fastighet och är nyfiken på något nytt? Vill du vara med på vår resa mot 300 butiker? Har du även tidigare chefserfarenhet och trivs som bäst när du får arbeta tillsammans med andra? Då tycker vi att du ska läsa vidare om teamchefsrollen som ansvarar för vår fastighetsportfölj på Lidl Sverige!


Din roll

Teamet som du ansvarar för arbetar med Lidl Sveriges fastighetsportfölj och består av 6 projektledare.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
•    Arbete med den långsiktiga planeringen samt detaljplanering.
•    Granskning av nya objektförslag från de fyra regionala fastighetskontoren och upprättande av provrapporter för fastighetsdirektören.
•    Löpande analys av fastighetsportföljen samt ansvara för fastighetskontorens implementeringsriktlinjer tillsammans med fastighetschefen.
•    Granskning av projektförslag (modernisering, utbyggnad, specialprojekt) och utveckling av beslutsunderlag för ledningsgruppen.
•    Styrning av den regionala verksamheten för att minska kvarvarande ytbestånd alternativt hyra ut i andra hand.
•    Vara kontaktperson i marknadsföringsfrågor.
•    Ansvar för och vidareutveckling av fastighetsportföljens riktlinjer och processer.
Du rapporterar till fastighetschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom fastighet, ekonomi eller liknande och har 3 års erfarenhet med att jobba i en strategisk roll inom fastighet. Du har även ledarskapserfarenhet och är mån om att stötta, motivera och inspirera dina medarbetare. Som person är du initiativrik, flexibel och kvalitetsmedveten. Du trivs i en beslutsfattande roll, har ett utvecklings- och prestationsorienterat arbetssätt samt en mycket god prioriteringsförmåga. Din sociala kompetens är stark och du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Eftersom du har regelbunden kontakt med våra kollegor i Tyskland är tyskakunskaper meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen [email protected]. I tjänsten som teamchef ingår även förmånsbil.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 26 juli. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Teamchef fastighetsorganisation

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som ... Visa mer
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Arbetar du inom fastighet och är nyfiken på något nytt? Vill du vara med på vår resa mot 300 butiker? Har du även tidigare chefserfarenhet och trivs som bäst när du får arbeta tillsammans med andra? Då tycker vi att du ska läsa vidare om teamchefsrollen hos oss på Lidl Sveriges fastighetsorganisation!

Din roll

Teamet som du ansvarar för arbetar med alla organisatoriska uppgifter inom fastighet och består av 3 projektledare och 2 administratörer.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
•    Hantering av masterdata, godkännandeprocesser och följa upp budgetutveckling.
•    Bearbeta nyckeltal och skapa projektrelaterade rapporter.
•    Supportera såväl tekniskt som administrativt i samtliga fastighetssystem och ansvara för dataunderhåll i dessa system.
•    Godkänna underlag för potentiella nya lägen.
•    Följa investeringar och budgetar inklusive slutredovisning.
•    Agera stöd till de regionala fastighetskontoren i avtalsförvaltning kopplat till vår fastighetsportfölj.
•    Administrera och följa avtal som löper ut.
Du rapporterar till fastighetschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom fastighet, ekonomi eller liknande och har 3 års erfarenhet av att arbeta inom fastighetsbranschen. Du har även ledarskapserfarenhet och är mån om att stötta, motivera och inspirera dina medarbetare. Som person är du initiativrik, flexibel och kvalitetsmedveten. Du trivs i en beslutsfattande roll, har ett utvecklings- och prestationsorienterat arbetssätt samt en mycket god organiseringsförmåga. Du är analytisk, relationsorienterad och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Eftersom du har regelbunden kontakt med våra kollegor i Tyskland är tyskakunskaper meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen [email protected]. I tjänsten som teamchef ingår även förmånsbil.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 26 juli. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Fastighetschef

Ansök    Dec 18    Järfälla kommun    Fastighetschef
Järfälla kommun söker en fastighetschef som ser fram emot att uträtta samhällsnytta på riktigt! Om fastighetsavdelningen och rollen Bygg- och miljöförvaltningen, med ca 250 medarbetare, ansvarar för verksamheten under tekniska nämnden och miljö- och bygglovsnämnden. Det innefattar bland annat att genomföra och följa upp kommunens fysiska planering, men även förvalta redan befintliga samhällsbyggnadsinvesteringar. Det gör att förvaltningen har en nyckelrol... Visa mer
Järfälla kommun söker en fastighetschef som ser fram emot att uträtta samhällsnytta på riktigt!

Om fastighetsavdelningen och rollen
Bygg- och miljöförvaltningen, med ca 250 medarbetare, ansvarar för verksamheten under tekniska nämnden och miljö- och bygglovsnämnden. Det innefattar bland annat att genomföra och följa upp kommunens fysiska planering, men även förvalta redan befintliga samhällsbyggnadsinvesteringar. Det gör att förvaltningen har en nyckelroll i Järfälla kommuns pågående expansion liksom i den dagliga driften av kommunen. Förvaltningen ansvarar bland annat för trafikfrågor, väg- och gatuhållning, vatten- och avloppsförsörjning, avfallshantering, park och naturvård, genomförande av infrastrukturprojekt, bygglov, miljö- och livsmedelstillsyn samt fastighetsfrågor.

Fastighetsavdelningen ansvarar för kommunens lokalbestånd bestående av lokaler i egenägda fastigheter och lokaler som hyrs in av externa fastighetsägare. Uppgiften är att långsiktigt ekonomiskt och tekniskt förvalta Järfälla kommuns lokalbestånd med målet att säkerställa ett bestånd som är tillgängligt, miljödeklarerat och energieffektivt. Avdelningen består idag av ca 50 medarbetare fördelade på tre enheter med enhetschefer. För de egenägda byggnaderna innefattas ansvar för förvaltning, uthyrning, nödvändiga till- och ombyggnader m.m.

Fastighetschefen rapporterar till bygg- och miljödirektören. Du kommer att ingå i bygg- och miljöförvaltningens ledningsgrupp, samt ha en nära dialog med kommunens fastighetsstrateg på kommunstyrelseförvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
Kvalifikationer
• Övergripande ansvar för fastighetsavdelningens verksamhet, personal och budget.
•Leda och driva avdelningens utvecklingsarbete tillsammans med medarbetare, enhetschefer inom avdelningen, övriga avdelningar inom bygg och miljöförvaltningen, fastighetsstrategen samt samhällsbyggnadsavdelningen.
•Ansvar för beställningar och upphandlingar av såväl avancerad fastighetsteknik som fastighetsservice ingår i arbetsuppgifterna.
•Innehar en central roll i att upprätthålla goda förbindelser samt i att utveckla nya relationer med entreprenörer.
•Kommunens ambassadör inom fastighetsområdet
•Samarbete med kommunens fastighetsstrateg och bevakning av omvärldsfrågor.
•Deltar i bygg- och miljöförvaltningens ledningsgrupp.




KVALIFIKATIONER
• Flera års erfarenheter från fastighetsbranschen t.ex. inom fastighetsförvaltning och/eller projektutveckling inom antingen privat sektor eller offentlig förvaltning.
•Flerårig erfarenhet av ledande befattning med personalansvar och leda andra chefer.
•Vana av att arbeta processinriktat med utveckling av verksamheter samt kunskaper i att leda i förändring är även nödvändiga.
•Erfarenhet om inhyrda avtal och hyressättning samt att utveckla och fördjupa hyresgästsamverkan.
•Kunskap om kvalitets- och miljöarbete samt goda generella kunskaper inom ekonomi, avtals- och entreprenadjuridik.
•Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning och ledarskapsutbildning.
•Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande.
•Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Vi söker en person som är trygg och stabil i sitt ledarskap. Du kan motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål samt skapa engagemang och delaktighet. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och lyhördhet såväl i enskilda samtal som i gruppsituationer. Gott omdöme och förmåga att samarbeta värdesätts högt. Ett relationsskapande sätt är även det något som karaktäriserar dig.

Du är personen som ser utanför boxen för att snabbt hitta lösningar på problem. Med ditt innovativa nytänkande uppskattar du att arbeta i framkant. Om du är har en kreativ och idérik ådra är det här en tjänst för dig!

I din nyfikenhet och vilja att utvecklas är du inte rädd för att ställa frågor för att komma framåt. För att framgångsrikt sköta tjänsten bör du även visa prov på en strategisk helhetssyn och god analytisk förmåga. Vi tror att du drivs och motiveras i ditt arbete av ett samhälls- och miljöorienterat synsätt.




ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som fastighetschef passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

I denna rekrytering samarbetar Järfälla kommun med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 2021-01-15.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jeanette Kanka på [email protected] eller 072-389 99 75.


Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. I Barkarby utvecklas en ny regional stadskärna där bussar, pendeltåg, tunnelbana, regionaltåg, E18 och Förbifart Stockholm kommer att skapa ett nav för kommunikationer som utvidgar och knyter samman Stockholmsregionen med Mälardalen. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Fastighetschef till Järfälla kommun

Ansök    Maj 20    Järfälla kommun    Fastighetschef
Järfälla kommun söker en fastighetschef som ser fram emot att uträtta samhällsnytta på riktigt! Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. I Barkarby utvecklas en ny regional stadskärna där bussar, pendeltåg, tunnelbana, regionaltåg, E18 och Förbifart Stockholm kommer att skapa ett nav för kommunikationer som utvidgar och knyter samman Stockholmsregionen med Mälardalen. Som fastighetschef så kommer du tillsammans med a... Visa mer
Järfälla kommun söker en fastighetschef som ser fram emot att uträtta samhällsnytta på riktigt! Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. I Barkarby utvecklas en ny regional stadskärna där bussar, pendeltåg, tunnelbana, regionaltåg, E18 och Förbifart Stockholm kommer att skapa ett nav för kommunikationer som utvidgar och knyter samman Stockholmsregionen med Mälardalen.

Som fastighetschef så kommer du tillsammans med avdelningens kompetenta medarbetare att spela en nyckelroll i hur kommunen långsiktigt ska utveckla och förvalta befintligt och kommande lokalbestånd på bästa sätt. Vill du vara med på den resan och ta dig an denna spännande utmaning?

Bygg- och miljöförvaltningen, med ca 250 medarbetare, ansvarar för verksamheten under tekniska nämnden och miljö- och bygglovsnämnden. Det innefattar bland annat att genomföra och följa upp kommunens fysiska planering, men även förvalta redan befintliga samhällsbyggnadsinvesteringar. Förvaltningen ansvarar bland annat för trafikfrågor, väg- och gatuhållning, vatten- och avloppsförsörjning, avfallshantering, park och naturvård, genomförande av infrastrukturprojekt, bygglov, miljö- och livsmedelstillsyn samt fastighetsfrågor.

Fastighetsavdelningen ansvarar för kommunens lokalbestånd bestående av lokaler i egenägda fastigheter och lokaler som hyrs in av externa fastighetsägare. Uppgiften är att långsiktigt ekonomiskt och tekniskt förvalta Järfälla kommuns lokalbestånd med målet att säkerställa ett bestånd som är tillgängligt, miljödeklarerat och energieffektivt. Avdelningen består idag av ca 50 medarbetare fördelade på tre enheter med enhetschefer. För de egenägda byggnaderna innefattas ansvar för förvaltning, uthyrning, nödvändiga till- och ombyggnader m.m.



ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag
Du kommer att få ett tydligt utvecklingsorienterat uppdrag. För att hantera den kraftiga expansionen i lokalbeståndet kommer det att bli viktigt att fortsätta utveckla våra processer och tillhörande systemstöd för att skapa en så effektiv förvaltning och projektledning som möjligt. Vidare kommer en vidareutveckling av våra hyressättningsmodeller att vara nödvändigt då vår portfölj kommer att bestå i allt högre grad av lokaler som hyrs in av externa fastighetsägare. Som fastighetschef rapporterar du till bygg- och miljödirektören. Du kommer att ingå i bygg- och miljöförvaltningens ledningsgrupp, samt ha en nära dialog med kommunens fastighetsstrateg på kommunstyrelseförvaltningen.

Arbetsuppgifter
• Övergripande ansvar för fastighetsavdelningens verksamhet, personal och budget
• Leda och driva avdelningens utvecklingsarbete tillsammans med medarbetare, enhetschefer inom avdelningen, övriga avdelningar inom bygg och miljöförvaltningen, fastighetsstrategen samt samhällsbyggnadsavdelningen
• Ansvar för beställningar och upphandlingar av såväl avancerad fastighetsteknik som fastighetsservice ingår i arbetsuppgifterna
• Innehar en central roll i att upprätthålla goda förbindelser samt i att utveckla nya relationer med entreprenörer
• Kommunens ambassadör inom fastighetsområdet
• Samarbete med kommunens fastighetsstrateg och bevakning av omvärldsfrågor
• Deltar i bygg- och miljöförvaltningens ledningsgrupp

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
• Flera års erfarenheter från fastighetsbranschen t.ex. inom fastighetsförvaltning och/eller projektutveckling inom privat sektor eller offentlig förvaltning
• Flerårig erfarenhet av ledande befattning med personalansvar och leda andra chefer.
• Vana av att arbeta processinriktat med utveckling av verksamheter samt kunskaper i att leda i förändring är även nödvändiga
• Erfarenhet om inhyrda avtal och hyressättning samt att utveckla och fördjupa hyresgästsamverkan
• Kunskap om kvalitets- och miljöarbete samt goda generella kunskaper inom ekonomi, avtals- och entreprenadjuridik
• Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning och ledarskapsutbildning
• Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande
• Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift

Personliga egenskaper
Vi söker en person som är trygg och stabil i sitt ledarskap. Du kan motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål samt skapa engagemang och delaktighet. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och lyhördhet såväl i enskilda samtal som i gruppsituationer. Gott omdöme och förmåga att samarbeta värdesätts högt. Ett relationsskapande sätt är även det något som karaktäriserar dig.

Du ser utanför boxen för att snabbt hitta lösningar på problem. Med ditt innovativa nytänkande uppskattar du att arbeta i framkant. För att framgångsrikt sköta tjänsten bör du även visa prov på en strategisk helhetssyn och god analytisk förmåga.



ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar Järfälla kommun med Jefferson Wells. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta chefsrekryteringskonsult Anna Arborelius, [email protected], telefon 072-537 50 11 eller Rutger Carlheim-Gyllenskiöld, [email protected], telefon 0703 77 53 52.

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs Visa mindre

Facility Manager till Stockholm

Ansök    Jan 2    Saab AB    Fastighetschef
Vi erbjuder dig ett omväxlande och spännande arbete med möjlighet att påverka utvecklingen i ett av Sveriges mest högteknologiska företag där förändring är vardag. Din roll Saab befinner sig i en expansiv fal och som facility manager ansvarar du för att optimera driften av våra lokaler samt leda nybyggnads- och omställningsprojekt. Som Facility Manager: * Har du kontakt med den operativa Saab verksamheten och är länken till de samarbetspartners som... Visa mer
Vi erbjuder dig ett omväxlande och spännande arbete med möjlighet att påverka utvecklingen i ett av Sveriges mest högteknologiska företag där förändring är vardag.



Din roll

Saab befinner sig i en expansiv fal och som facility manager ansvarar du för att optimera driften av våra lokaler samt leda nybyggnads- och omställningsprojekt.

Som Facility Manager:

* Har du kontakt med den operativa Saab verksamheten och är länken till de samarbetspartners som Saab har för den dagliga leveransen av tjänster.
* Tjänsten ställer stora krav på samarbetsförmåga och innebär mycket kontakt med operativa verksamheten i rollen som leverantör och med samarbetspartners i rollen som beställare/kund.
* Är du projektägare och styr externa och interna leverantörer.

Initialt innebär uppdraget ansvar för våra enheter i Stockholmsregionen men andra verksamhetsställen kan bli aktuella i framtiden, likaså internationella uppdrag.



Din profil

Vi söker dig som karaktäriseras av affärsmässighet, tydlighet och målfokusering. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Det är önskvärt att du kan kombinera kreativitet med affärssinne och struktur.

Mycket meriterande:

* I grunden har du en högskoleutbildning inom ingenjörsområdet, bygg-/installationsverksamhet (el, VVS) eller fastighetsdrift.
* Du har minst fem års erfarenhet från arbete inom entreprenadverksamhet eller fastighetsdrift.
* Du har kunskaper om arbetsmiljö-, bygglagstiftning och övrig närliggande lagstiftning samt är insatt i branschbestämmelser som AFF, ABT etc.
* Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.



Meriterande:

* Erfarenhet från arbetsledande befattning eller projektledning är meriterande.
* Du har B-körkort.



I rollen krävs även att du har förmåga att kunna hantera olika typer av situationer och personligheter, stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper.

Arbetet innebär resande inom landet, men även internationella resor kan förekomma



Vad du blir en del av

Saabs fastighetsavdelning, Property, har till uppgift att tillgodose Saabs nuvarande och framtida behov av ändamålsenliga lokaler. Property deltar i processen att anskaffa, vidmakthålla och avveckla lokaler, vilket kan innebära allt från att hyra, köpa eller bygga eller när så krävs avyttra, säga upp eller riva. Property består av en fastighetsägande del och en del med operativt ansvar för fastighetsbeståndet i Sverige som internationellt. Vi hanterar ca 900 000 kvadratmeter kontor, produktion- och lagerytor i Sverige idag. Vi är verksamma från Malmö i söder till Luleå i norr.



Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, så kan du läsa om dem här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people. Visa mindre